شناسهٔ خبر: 47111 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

اتصال چابهار به شبکه ریلی بودجه ۴ هزار میلیارد تومانی می‌خواهد

خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اتصال بندر چابهار به شبکه ریلی از طریق راه آهن زاهدان به ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: در صورت تامین منابع چابهار ۴ ساله به شبکه ریلی متصل می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خیرالله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به پروژه راه آهن چابهار- زاهدان اظهار داشت: پروژه راه آهن چابهار – زاهدان در حال اجرا است و تا کنون در مجموع ۲۵.۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

خادمی با بیان اینکه زیرسازی این راه آهن در اولویت است، ادامه داد: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی زیرسازی راه آهن چابهار- زاهدان نزدیک ۵۰ درصد است.   

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بودجه مورد نیاز برای ساخت این پروژه به ایلنا گفت: هزینه مورد نیاز برای اتصال چابهار به شبکه ریلی از طریق راه اهن زاهدان ۴ هزار میلیارد تومان برآورد شده است که تا کنون نزدیک به ۹۰۰ میلیارد تومان از منابع اعتباری دولت به این پروژه اختصاص داده شده است.

خادمی افزود: قطعا تامین ۴ هزار میلیارد تومان برای ساخت این پروژه از محل منابع دولتی امکان پذیر نیست و این اعتبارات باید از محل فاینانس و یا سرمایه گذاری‌های هندی‌ها تامین شود.       

میرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل تاکید کرد: به شرط تامین منابع مالی در موعد مقرر، چابهار در مدت ۴ سال به شبکه سراسری راه‌آهن متصل می شود بنابراین باید سالانه چیزی حدود ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبارات به این پروژه تزریق شود.

وی ادامه داد: البته سال گذشته دولت از محل اوراق مشارکت ۴۹۰ میلیارد تومان اعتبار وارد این پروژه می کرد که رقم قابل توجهی محسوب می شود.

نظر شما