شناسهٔ خبر: 47132 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

شرفی تشریح کرد؛

جزئیات تمهیدات راهداری زمستانی استان لرستان/ فعالیت ۳۵۰ نیروی راهداری برای خدمات‌رسانی به مردم/ احداث ۳ راهدارخانه جدید در استان

عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان با اشاره به خدمات رسانی ۳۵۰ نیروی راهداری در طرح راهداری زمستانی، از احداث ۳ راهدارخانه جدید خبر داد.

عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص تمهیدات زمستانی این استان برای امسال گفت: هماهنگ با کلیه دستگاه‌های امدادی از جمله پلیس راه، اورژانس، هلال احمر و تمام دستگاه‌های ذیربط از ۲۰ آذر ماه عملیات راهداری زمستانی را با ۳۵۰ نفر نیروی راهدار و ۳۰۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین آغاز کردیم. 

وی در ادامه  افزود: نیرو‌های راهداری در قالب ۴۰ اکیپ به صورت عملیاتی در سطح استان فعالیت می‌کنند که به طور متوسط ۳ تا ۴ تیم در هر شهرستان اغلب در گردنه‌های برفگیر مستقر هستند و در استان نیز اداره ماشین آلات و معاونت پشتیبانی آمادگی دارند چنانچه این اکیپ‌ها توان لازم برای انجام فعالیت را نداشتند، با برنامه ریزی‌های صورت گرفته بر تعداد تیم‌ها برای حل مشکلات اضافه کنند.

همچنین مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان بیان کرد: نیرو‌های راهداری در ۲۹ راهدارخانه که تعداد ۱۱ راهدارخانه تحت عنوان ادارات مرکزی شهرستان‌ها و استان، ثابت و ۱۸ راهدارخانه سیار در گردنه‌ها و محور‌های برفگیر مستقر و در کنار سایر دستگاه‌ها به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند. 

وی درباره تغییرات برنامه‌های راهداری زمستانی امسال استان لرستان نسبت به سال گذشته تصریح کرد: سال گذشته که سازمان راهداری و اداره حمل و نقل جاده‌ای ادغام شد، موضوع‌ تغییر و تحول در راهدارخانه‌ها و ساختمان‌های مرکزی راهداری با ادارات راه و شهرسازی را پیگیری کردیم. 

در ادامه شرفی افزود: با توجه به اینکه به راهدارخانه‌ها در سنوات گذشته کمتر توجه شد، ۹۰ درصد راهدارخانه‌ها را از نظر لوازم، امکانات و سازه ساختمان Over hall و نوسازی کردیم، و راهدارخانه‌هایی که در حال تخریب بودند، تخریب و در حال احداث ساختمان‌های جدید هستیم که در این بین پاسگاه‌های پلیس راه نیز نوسازی شدند. 

وی همچنین از احداث ۳ راهدارخانه جدید برای راهداری امسال خبر داد و گفت: از سال گذشته ۴ تا ۵ راهدارخانه جدید در مجموع احداث و نوسازی شده است. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان درباره گردنه‌های برفگیر و اولویت دار این استان اظهار داشت: ۷ گردنه برفگیر داریم که نیرو‌های راهداری به صورت آماده باش در راهدارخانه‌های مشرف به این گردنه‌ها مستقر هستند و قبل از بارش برف مسیر را نمک پاشی  تا مانع از یخ زدگی جاده‌ها شوند و پس از بارش برف نیز آن را از روی سطح جاده‌ها کنار می‌زنند. 

وی درخصوص  روش‌های یخ‌زدایی متداول در سطح استان لرستان افزود: به طور معمول برای یخ زدایی از روش‌های نمک پاشی، به کارگیری دستگاه برف خور و ماشین‌های مرسوم راهداری برای کنار زدن برف جاده‌ها استفاده می‌کنیم و برای امسال ۵ هزار تن نمک خریداری شده که به نسبت یک به سه با ماسه مخلوط  و ۱۵ هزار تن ماسه نیز خریداری کرده ایم. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان در خصوص شهروندان این استان و هموطنانی که قصد سفر به قزوین را دارند، گفت: شهروندانی که قصد سفر یا عبور از محورهای مواصلاتی استان لرستان را دارند، به اخطار سازمان هواشناسی توجه و از آخرین وضعیت بارش‌ها و کولاک با خبر شوند، خودروی خود را نیز به تجهیزات ایمنی مانند زنجیرچرخ تجهیز کنند، همچنین سعه صدر داشته و در مواقع بارندگی و بارش برف با حوصله رانندگی کنند، به طور مرتب سامانه ۱۴۱ را رصد و از وضعیت جاده‌ها اطلاع کسب کنند تا سفر ایمنی داشته باشند. 

نظر شما