شناسهٔ خبر: 4714 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مظاهریان در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

مسکن اجتماعی در انتظار تشکیل شورای عالی رفاه با حضور رئیس جمهور/ امکان اعمال تغییرات در طرح توسط رئیس جمهور وجود دارد

گفت و گو با دکتر حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: طرح مسکن اجتماعی منتظر تشکیل شورای عالی رفاه به ریاست رئیس جمهور و تایید در این شورا است.

دکتر حامد مظاهریان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در حاشیه برگزاری ششمین همایش ملی مقررات ساختمان با بیان این‌که تصویب مسکن اجتماعی منتظر تایید از شورای عالی رفاه است، ادامه داد: در نخستین جلسه‌ای که شورای عالی رفاه با حضور رئیس جمهور برگزار می‌کند طرح مسکن اجتماعی که کارشناسی آن در دو وزارتخانه راه و شهرسازی و کار، تعاون و رفاه اجتماعی انجام شده نهایی خواهد شد.

وی گفت: نتیجه این کارشناسی‌ها جمع بندی شده است و بعد از مطرح شدن در شورای عالی رفاه ملاک عمل قرار خواهد گرفت.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که منتظر تعیین وقت برای حضور رئیس جمهور در این جلسه هستیم در پاسخ به پرسش دیگری درخصوص احتمال اعمال برخی تغییرات در این طرح اظهار کرد: احتمال می‌دهیم پیش از پایان سال جاری با توجه به درخواستی که از دفتر رئیس جمهور داشتیم این جلسه برگزار شود و اعمال تغییرات توسط رئیس جمهور در این طرح امکان‌پذیر است چرا که این طرح پیشنهاد مشترک دو وزارتخانه است و ممکن است پیشنهادات خوبی به آن اضافه شده و آن را غنی‌تر سازد.

مظاهریان درباره این‌که بعد از تایید رئیس جمهور چه مرحله دیگری باید برای عملیاتی کردن این طرح طی شود، توضیح داد: این طرح در حقیقت یک تفاهم‌نامه و برنامه مشترک است که در آن دبیرخانه و کارگروه‌هایی پیش بینی شده تا گروه‌های هدف را شناسایی کنند و متناسب با آن دو وزارتخانه فعالیت‌های مختلفی را از تامین مالی تا تامین زمین برنامه‌ریزی کنند.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش‌هایی از این پیش‌نویس راهکارهای مختلفی برای تهیه مسکن خانوارهای کم‌درآمد اعم از واگذاری مستقیم خانه‌های اجاره‌ای، پرداخت اجاره‌بهای مسکن افراد ساکن در آن، ارائه زمین رایگان و دولتی به تشکل‌های کارگری و سرپرستان خانواده‌های کم‌درآمد برای ساخت و ساز مسکن ارزان و ... طراحی و تدوین شده است که پس از تصویب در شورای عالی رفاه به اجرا درمی‌آید./

نظر شما