شناسهٔ خبر: 47140 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

تابش‌زاده خبر داد؛

سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور بازسازی می‌شود/ بازسازی بیش از ۲ میلیون واحد تاکنون/ اعطای تسهیلات بازسازی واحدهای مسکونی مناطق زلزله زده کرمان

علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی با بیان اینکه سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور بازسازی می‌شود تصریح کرد: از ۵ میلیون واحد نیازمند بازسازی در مناطق روستایی کشور، تاکنون بیش از ۲ میلیون واحد بازسازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا تابش زاده در جلسه هماهنگی بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمان با اشاره به بهسازی ساختمان‌ها در کشور و تاثیرات آن‌ها در کاهش تلفات انسانی در بلایای طبیعی از جمله سیل و زلزله اظهار کرد: اقدامات صورت گرفته یک اقدام دسته جمعی است که جا دارد از همه مسئولین امر، بانک‌ها و ... که در این امر مشارکت دارند تشکر ویژه‌ای را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور بازسازی می‌شود، تصریح کرد: از ۵ میلیون واحد نیازمند بازسازی در مناطق روستایی کشور، تاکنون بیش از ۲ میلیون واحد بازسازی شده است.

تابش زاده با بیان اینکه اعتبار این واحد‌های بازسازی شده در سطح کشور ۱۵ هزار میلیارد تومان بوده، افزود: بیشتر این اعتبارات از طریق منابع داخلی خود بانک‌ها بوده است که نشان از احساس مسئولیت بانک‌ها در این زمینه است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با حضور معاون اول رییس جمهور و روسای بانک‌های دولتی کشور قبل از وقوع زلزله کرمانشاه تصریح کرد: در آن جلسه مقرر شد که ۱۰۰ درصد اعتبارت در حوزه مقاوم سازی را روسای بانک‌ها تخصیص و به استان‌ها ابلاغ کنند.

وی با اشاره به زلزله هجدک کرمان اظهار کرد: ۳۰۰۰ واحد مسکونی در منطقه زلزله زده کرمان توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بازسازی خواهد شد و کار اعطای تسهیلات از یکشنبه صورت خواهد گرفت.

براساس گزارش ایسنا، تابش زاده در ادامه خطاب به استاندار کرمان گفت: باید این اعتبارات به سمت منازل و مناطقی که در معرض خطر هستند سوق داده شود و آمادگی داریم بیش از این ۳۰۰۰ واحد مسکونی را نیز بازسازی صورت دهیم.

نظر شما