شناسهٔ خبر: 47145 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین عنوان کرد:

تاكيد بر بهبود کیفیت زندگی و پاسداشت و تحقق حقوق شهروندی

نشست مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در نشست با مجمع نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی که به مناسبت گرامیداشت هفته حمل‌ونقل، رانندگان و راهداری انجام شد، گفت: مبنا و معیار برنامه‌ریزی و اقدامات این اداره کل طرح‌های بالادستی، سیاست‌های نظام، دولت، وزارت متبوع و نیازهای اساسی استان بوده و حمایت و همراهی نمایندگان مردم سرعت تحقق آن‌ها را شتاب خواهد بخشید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مسعود حق لطفی به مناسبت گرامیداشت هفته حمل‌ونقل، رانندگان و راهداری میزبان مجمع نمایندگان استان، داود محمدی و سیده حمیده زرآبادی نمایندگان مردم شهرستان‌های قزوین، البرز و آبیک، بهمن طاهرخانی نماینده مردم تاکستان و روح اله بابایی صالح نماینده مردم بویین‌زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی بود.

حق لطفی در این نشست گفت: اداره کل راه و شهرسازی به عنوان یک دستگاه اثرگذار برنامه‌ریز، سیاست‌گذار، مجری و ناظر در طرح‌ها و برنامه‌های کلی و جزئی استان، لزوماً باید بر اساس چارچوب و رویکردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی، دولت محترم و وزارت متبوع که نیازهای کشور و هم‌میهنان ارجمند بر اساس اولویت در آن‌ها پیش‌بینی شده، حرکت کند.

وی افزود: با توجه به ضرورت هماهنگی میان اقدامات پیش‌بینی شده و آرمان‌های پیش رو، هر چقدر این هماهنگی بیشتر باشد نتایج و ثمرات بهتری در کمیت و کیفیت خدمات این دستگاه اجرایی به دست خواهد داد.

رئیس شورای هماهنگی مدیران راه و شهرسازی استان با اشاره به برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی و وزارت متبوع اضافه کرد: استان قزوین به عنوان یکی از استان‌های مهم و استراتژیک کشور دارای ظرفیت‌های قابل‌توجهی است که برای بهره‌مندی و به‌کارگیری این توانایی‌ها، با توجه به سیاست‌های کلی کشور لزوماً باید برنامه و خطوط کلی و جزئی پیش رو تعیین شده و بر مبنای آن‌ها حرکت نمود.

مدیرکل راه و شهرسازی در ادامه به محورهای اساسی برنامه‌های در دست اقدام و پیش روی این اداره کل اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی برای توسعهٔ سیستم‌های حمل‌ونقل درون و برون‌شهری و ایجاد حمل‌ونقل یکپارچهٔ چندوجهی در قزوین به عنوان پایلوت کشوری از جمله موارد مورد پیگیری سازمان است.

حق لطفی تأکید کرد: برای تحقق این اهداف اجرای طرح توسعهٔ مبتنی بر حمل‌ونقل (TOD) به عنوان اولین شهر کشور، پیگیری برای تکمیل و اجرای پروژه دوخطه شدن راه‌آهن تهران – قزوین – زنجان و احداث راه‌آهن قزوین – رشت، پیگیری برای تکمیل و تسریع در اجرای پروژه‌های راهسازی استان از جمله قزوین – الموت – تنکابن، قزوین – رحیم‌آباد – کلاچای، بویین‌زهرا – ساوه و سایر محورها، بررسی، بازنگری و توجه به طرح‌های فرادستی شهری با هدف افزایش و گسترش سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی درون‌شهری و ایجاد خطوط دوچرخه و پیاده محور در شهرها و همچنین پیگیری جهت استقرار و راه‌اندازی اداره کل راه‌آهن در قزوین در دستورکار اداره کل راه و شهرسازی استان قرار گرفته است.

دبیر ستاد بازآفرینی استان همچنین اظهار کرد: بازآفرینی و باز زنده سازی بافت‌های تاریخی و ناکارآمد شهری استان و برنامه‌ریزی برای ایجاد تحرک در بازار مسکن با استفاده از ظرفیت موجود در این حوزه نیز در اولویت برنامه‌های سازمان قرار دارد.

دبیر شورای مسکن استان با اشاره به برنامه‌های این اداره کل در حوزه مسکن نیز گفت: افزایش کنترل و نظارت بر ساخت و سازهای استان با هدف ارتقای کیفیت و بهبود وضعیت استفاده از انرژی و سرمایه‌های ملی، تکمیل و تحویل واحدهای باقیماندهٔ مسکن مهر استان و پیگیری انجام مطالعات تقاضای مسکن با عنوان طرح مطالعاتی تحلیل و برآورد ساختار تقاضای بازار مسکن در مناطق شهری استان قزوین هم در بخش مسکن مورد بررسی و پیگیری قرار گرفته است.

حق لطفی پیگیری احداث بندر خشک در قزوین و انجام مطالعات برش استانی آن را از دیگر دغدغه‌های راه و شهرسازی دانست و یادآور شد: تدقیق و تطابق طرح‌ها، نیازها و برنامه‌های پیشنهادی طرح شده توسط مردم و دستگاه‌های اجرایی با طرح‌های فرادستی ملی و استانی از جمله موضوعاتی است که در کارگروه‌ها و کمیسیون‌های تخصصی این اداره کل همواره مورد تأکید است.

مدیرکل راه و شهرسازی در پایان بیان کرد: همهٔ این برنامه‌ها و اهداف در مجموع به دو موضوع بهبود کیفیت زندگی و پاسداست و تحقق حقوق شهروندی فرجام می‌یابد که اساسی‌ترین دغدغهٔ این اداره کل در طرح‌ها، برنامه‌ها و اقدامات اجرایی است.

نظر شما