شناسهٔ خبر: 4718 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

عشایری در ششمین همایش مقرارت ملی ساختمان؛

قانونی برای مراقبت و نگهداری از ساختمان‌های کشور نداریم

فارس عشایری مدیرکل راه و شهرسازی فارس در مراسم افتتاح ششمین همایش مقررات ملی ساختمان گفت: از آنجا که در کشور قانونی برای مراقبت و نگهداری ساختمان نداریم، امیدواریم خروجی این همایش به تصویب و ابلاغ قانونی برای این امر شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی فارس، هوشنگ عشایری امروز چهارشنبه در آیین آغاز به کار همایش مقررات ملی ساختمان گفت: این همایش در پنج محور بررسی مسائل، مشکلات و چالش‌های موجود و ارائه راهکارهای علمی و عملی، وظایف و مسئولیت‌های حقوقی، قانونی و قراردادی و نقش صنعت بیمه در مراقبت و نگهداری از ساختمان، تاثیر میزان مراقبت و نگهداری از ساختمان‌ها در کاهش میزان خسارت جانی و مالی ناشی از وقوع زلزله، حوادث غیرمترقبه و قهری، فرهنگ‌سازی و ارائه راهکارهای مشخص جهت نگهداری و مراقبت از ساختمان و معرفی تجهیزات کنترلی خاص در بالا بردن سطح مراقبت و نگهداری از ساختمان‌ها برگزار می‌شود.

هوشنگ عشایری افزود: ارتقای کیفیت ساختمان‌ها، کمک به تغییر رویکرد سازندگان ساختمان در مراقبت و نگهداری از ساختمان، ایجاد ارتباط گسترده بین پژوهشگران و دست اندرکاران ساخت و ساز، آسیب‌شناسی موانع اجرایی برای تحقق مراقبت و نگهداری بهینه از ساختمان‌ها و جلب مشارکت مراکز علمی و تجربی مرتبط با صنعت ساختمان به منظور پروژه‌های پژوهشی و تحقیقاتی در زمینه توسعه و بکارگیری تجهیزات کنترلی خاص در مراقبت و نگهداری از ساختمان‌ها از جمله اهدافی است که در این همایش دو روزه دنبال خواهد شد.

وی بیان کرد: در ششمین همایش مقررات ملی ساختمان، از بیش از ۱۰۰ مقاله‌ ارائه شده، ۵۰ مقاله به مدت یک هزار و ۱۰۰ دقیقه بررسی خواهد شد.

در ششمین همایش مقررات ملی ساختمان، از کتاب آیین‌نامه اجرایی حریق در زمینه حریق و آتش سوزی در ساختمان، نوشته سید مهدی علویان و همچنین تمبر یادبود همایش رونمایی شد.

شهر شیراز، چهارشنبه ششم اسفند (امروز) و پنجشنبه هفتم اسفندماه جاری (۹۳) میزبان ششمین همایش مقررات ملی ساختمان خواهد بود./

نظر شما