شناسهٔ خبر: 47185 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با آغاز هفته حمل‌ونقل، رانندگان و راهداری انجام شد:

امضاء تفاهم‌نامه سه‌جانبه تبادل اطلاعات در مدیریت بحران استان گلستان

مهدی میقانی به مناسبت شروع هفته حمل‌ونقل، رانندگان و راهداری، تفاهم‌نامه سه‌جانبه تبادل اطلاعات در مدیریت بحران فی‌مابین ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، هواشناسی و مدیریت بحران استانداری گلستان به امضا رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گلستان، مهدی میقانی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان در آیین امضای این تفاهم‌نامه در مصاحبه با خبرنگاران گفت:

تفاهم‌نامه سه‌جانبه تبادل اطلاعات در مدیریت بحران با هدف انتقال سریع اطلاعات و دیتاهای مورد نیاز راه‌ها و هواشناسی به امضا رسیده تا در هنگام بروز بحران‌های طبیعی نظیر سیل، آتش‌سوزی، زلزله و غیره، دستگاه‌های اجرایی دخیل؛ واکنش سریع و اقدامات لازم را برای پیشگیری و مقابله با این بحران‌ها به عمل آورند.

وی با بیان اینکه اداره کل مدیریت بحران استان، مدیریت و پیگیری تبادل این اطلاعات را در مرکز فرماندهی خود بر عهده دارد، افزود: تبادل و مدیریت اطلاعات از سوی اداره کل مدیریت بحران، موجب راهبری و مدیریت هدفمند تمامی واحدهای عملیاتی و دستگاه‌های امدادی در مواقع بحران خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان نیز در این آیین، امضای این تفاهم‌نامه و عمل به آن را، حرکتی نو در مدیریت به‌موقع و سریع بحران‌های طبیعی دانست و اظهار کرد: از مزایای امضای این تفاهم‌نامه، دسترسی به اطلاعات مورد نیاز به هنگام وقوع بحران‌های طبیعی در کمترین زمان است.

صادق علی مقدم افزود: مدیریت بحران استان با ایجاد زیرساخت‌ها و قرار دادن لینک اطلاعات مورد نیاز در مرکز فرماندهی اداره کل، برای هماهنگی و مدیریت بهنگام، بهینه و سریع امدادرسانی دستگاه‌های اجرایی اقدام می‌کند.

هفته حمل‌ونقل، رانندگان و راهداری از ۲۶ آذر آغاز شده و تا یکم دی ماه ادامه دارد که نکوداشت این ایام در استان گلستان با برنامه‌های متنوعی همراه است.

نظر شما