شناسهٔ خبر: 4719 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار فارس تاکید کرد:

قوانین سخت‌گیرانه‌تری در حوزه نگهداری ساختمان وضع شود

سیدمحمد احمدی استاندار فارس بر وضع قوانین سخت‌گیرانه در حوزه نگهداری ساختمان تاکید کرد و گفت: باید قوانین سختی در این حوزه تدوین شود که راه‌های گریز را ببندد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی فارس، سید محمد احمدی امروز چهارشنبه در آیین افتتاحیه ششمین همایش مقررات ملی ساختمان در شیراز گفت: تمام اثرات مصنوع بشر به عنوان ثروت‌های ملی یک کشور محسوب می‌شوند که در حفظ آن‌ها باید تلاش کرد.

وی افزود: متاسفانه امروز در بسیاری از نقاط کشور ساختمان‌ها که ثروت‌های ملی ما محسوب می‌شوند، در حال اضمحلال هستند. 

استاندار فارس ادامه داد: بسیاری از پل‌ها و ساختمان‌های تاریخی که بازمانده صد‌ها سال هستند همچنان پایدار و استوار مانده‌اند، در حالی که از هیچ معادلات فنی در ساخت و ساز‌ها استفاده نشده بود.

احمدی خاطرنشان کرد: در این استان نیز بناهایی چون کاخ اردشیر ساسانی که در زمان این خاندان ساخته شده دچار کمترین دگرگونی شده اما این‌ها در حالی است که بسیاری از پل‌های ما که عمر تنها یک یا دو ساله دارند با یک سیل از بین می‌روند و خسارات زیادی بر جای می‌گذارند.

وی عدم دقت و توجه کافی به کیفیت در ساخت‌و‌ساز‌ها را از مهم‌ترین معضلات حوزه راه و شهرسازی دانست و گفت: فقدان نظارت صحیح و گاهی هم دخالت در زد و بند‌ها نیز به نوبه خود در بروز این معضلات اثرگذاشته است.

استاندار فارس با ابراز امیدواری از اینکه این خروجی این همایش بر خلاف دیگر همایش‌های کلانی که در سطح کشور برگزار می‌شود، منجر به تدوین قانون جامع نگهداری ساختمان شود، خواستار ارایه این لایحه از سوی دولت به مجلس شد./

نظر شما