شناسهٔ خبر: 47199 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در خراسان جنوبی انجام شد:

انجام عملیات ترانشه‌برداری و روکش آسفالت سرد در محورهای شهرستان سرایان

آسفالت رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان سرایان خراسان جنوبی گفت: عملیات ترانشه برداری و خاک‌برداری در گردنه کریمو - کاخک توسط اکیپ راهداری شهرستان سرایان انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی، محمد فرخی رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان سرایان گفت: عملیات ترانشه برداری و خاک‌برداری در گردنه کریمو - کاخک توسط اکیپ راهداری شهرستان سرایان انجام شد.

وی در ادامه افزود: این اقدام در راستای ارتقاء ایمنی جاده و به منظور جلوگیری از ریزش خاک و مسدود شدن این جاده بین‌شهری، شامل ترانشه برداری - خاک‌برداری و تعریض گردنه کریمو - کاخک انجام شد.

همچنین رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان سرایان متذکر شد:  با توجه به آغاز فصل سرما و بارندگی بازگشایی و تخلیه قنوها و لایروبی پل‌ها نیز در دست اقدام است.

فرخی از انجام عملیات روکش ماسه آسفالت سرد به صورت موضعی در محورهای حوزه استحفاظی شهرستان سرایان خبر داد و گفت: قسمت‌هایی از جاده اصلی و شریانی سرایان - بسطاق - دوست‌آباد که روسازی جاده تخریب شده است، به صورت موضعی روکش شد.

وی یادآور شد: این روکش ماسه آسفالت سرد، به‌صورت امانی و توسط اکیپ راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان سرایان و به منظور رگلاژ و ترمیم سطح آسفالت در قسمت‌هایی که بیشترین تخریب را داشته است انجام شده است.

در ادامه رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان سرایان بیان کرد: همچنین قسمت‌هایی از محور آیسک - دوحصاران- بغداده - قاسم‌آباد که روسازی جاده تخریب و محدوده‌ای از جاده دچار نشست شده است نیز به همین روش روکش آسفالت انجام شد.

محمد فرخی رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان سرایان در پایان گفت: شهرستان سرایان دارای بیش از ۸۳۰ کیلومتر جاده بین‌شهری و روستایی است که عملیات روکش آسفالت محورها، همه‌ساله به تناسب اعتبارات و یا با تأمین قیر رایگان در برنامه این اداره کل قرار می‌گیرد که با توجه به خرابی محورها و اولویت‌بندی انجام شده نسبت به انجام روکش محورهای منتخب اقدام می‌گردد.

نظر شما