شناسهٔ خبر: 47214 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز اعلام کرد:

کاهش ۳۳ درصدی تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در استان البرز طی ۷ ماه امسال

نشست مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز در جمع اصحاب رسانه اعلام کرد: کاهش ۳۳/۶ درصدی تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در راه‌های برون‌شهری و روستایی استان البرز طی ۷ ماهه امسال، استان البرز را در رتبه اول کاهش تصادفات رانندگی کشور قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز، مهرداد جهانی مدیر این اداره کل در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته حمل‌ونقل، رانندگان و راهداری برگزار شد، با اعلام این خبر افزود: اقدامات زیادی در راستای ارتقای ایمنی از جمله، توسعه تجهیزات حمل‌ونقل هوشمند، ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها، اجرای طرح‌های ارتقای ایمنی وانت‌بارها، موتورسواران و عابران پیاده انجام شده است.

وی نصب و بهره‌برداری از ۲۱ سامانه ثبت تخلفات جاده‌ای در سال گذشته و اقدامات اجرایی برای نصب ۱۰ سامانه دیگر در محور کرج- چالوس و کرج- اشتهارد انجام شده، همچنین نصب ۷ دستگاه دوربین نظارت تصویری علاوه بر ۲۵ دوربین موجود و تجهیز ناوگان راهداری به ردیاب‌های آنلاین جهت مدیریت بهینه ناوگان نیز از جمله اقداماتی است که در راستای افزایش تجهیزات حمل‌ونقل هوشمند انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای البرز همچنین با اشاره به افزایش هفت درصدی تردد از محورهای البرز، از ثبت بیش از ۳۸۵ تردد در ۸ ماه امسال خبر داد و افزود: استان البرز نیم درصد از راه‌های کشور را به خود اختصاص داده اما ۱۴ تا ۱۸ درصد تردد کشور در این منطقه به ثبت رسیده است. متوسط تردد روزانه ثبت شده در محورهای مواصلاتی استان بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار مورد و متوسط تردد در ساعت بیش از ۶۵ هزار تردد بوده است.

وی افزود: ۲۵ اکیپ راهداری، ۲۵۰ راهدار و بیش از ۸۵ دستگاه ماشین‌آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک در ۱۲ راهدارخانه ثابت استان عملیات راهداری را انجام می‌دهند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز تعداد مدارس موجود در حاشیه راه‌های استان را ۶۰ مدرسه اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۳۰ مدرسه در این حوزه ایمن‌سازی شده است و ۱۰ مدرسه نیز در سال جاری ایمن‌سازی می‌شود.

جهانی با بیان اینکه طی امسال ۱۵۰۰ کلاه ایمنی بین موتورسواران توزیع شده است، اظهار کرد: برای کاهش مخاطرات عابران پیاده ۲۲ دستگاه پل عابر پیاده در مناطقی که مورد نیاز بوده نصب شده و در حال حاضر ۱۰ دستگاه پل عابر پیاده در آزادراه‌های استان در حال ساخت است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز نقاط پرحادثه شناسایی شده در محورهای مواصلاتی استان را ۶۰ نقطه ذکر کرد و افزود: امسال از این تعداد ۱۰ نقطه موجود در محور کرج - چالوس و دیگر محورها ایمن‌سازی شده است و در صورت تأمین اعتبارات مورد نیاز، در خصوص نقاط باقیمانده نیز اقدام می‌شود.

جهانی تعداد ناوگان‌های حمل و نقل مسافر در استان البرز را ۲ هزار و ۳۳۰ دستگاه اعلام کرد و افزود: ۲ هزار و ۵۸۴ راننده در بحث مسافربری در قالب ۲۷ شرکت مسافری در سطح استان مشغول به فعالیت هستند که طی سال جاری ۶۶۷ هزار و ۷۱۴ مسافر به نقاط مختلف کشور جابجا شده است در بخش حمل‌ونقل کالا نیز ۱۴ هزار و ۴۲ دستگاه ناوگان، ۸ هزار و ۹۲۷ راننده فعالیت می‌کنند که در این حوزه ۸۳ شرکت فعال هستند.

نظر شما