شناسهٔ خبر: 47232 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری جلسه مشترک مدیرکل و جمعی از مدیران راه و شهرسازی گیلان با فرماندار شهرستان املش

نشست با هدف بررسی پروژه‌های عمرانی شهرستان املش و تعیین تکلیف آن‌ها، جلسه مشترک مدیرکل و جمعی از مدیران راه و شهرسازی گیلان با فرماندار شهرستان املش در محل فرمانداری این شهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان، در این جلسه علی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی با تشریح وضعیت آسفالت راه‌های روستایی شهرستان املش گفت: در سال ۹۶ در شهرستان املش ۳۰ کیلومتر تعهد آسفالت داریم که خوشبختانه تاکنون عملیات بهسازی راه‌های روستایی هلوسرای علیا و سوخته کیش و عملیات آسفالت توشه میان به بهره‌برداری رسیده و آسفالت راه‌های روستایی گرماور سیاهخولک و ترکه کنسر کیاکلایه هم در دست اجراست.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه شهرستان املش شامل شهرهای املش و رانکوه است که طی سرشماری سال ۱۳۹۵ شهر املش دارای ۱۵۴۴۴ نفر جمعیت و شهر رانکوه دارای ۲۱۵۴ نفر جمعیت است و طرح‌های جامع - تفصیلی شهرهای املش و رانکوه مصوب و ابلاغ شده و مجدداً طرح بازنگری شهر رانکوه در دست تهیه است و هرگونه موارد و مغایرت‌های مربوط به طرح‌های فوق با اعلام شهرداری‌ها در کمیسیون ماده ۵  قابل بررسی است.

وی از عدم توجه شهرداری املش به رعایت ضوابط طرح جامع - تفصیلی و صدور پروانه در سال ۹۵  انتقاد کرد و گفت ۹۹ درصد پروانه‌هایی که توسط شهرداری املش صادر می‌گردد بر خلاف ضوابط بوده و می‌تواند مشمول پیگرد قرار گیرد،  که انتظار  داریم شهرداری املش در صدور پروانه نهایت دقت را در نظر بگیرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه از کل مساحت ۶۵۲ هکتار محدوده مصوب طرح جامع و تفصیلی شهر املش، حدود ۱۲۸.۶ هکتار آن به‌صورت بافت فرسوده شهری شناسایی شده است.

خاوری افزود: جمعیت بافت فرسوده شهر املش در سال ۱۳۷۵ در حدود ۱۱۴۵۷ نفر و در سال ۱۳۸۵ حدود ۱۲۳۲۰ نفر بوده که تقریباً ۷۳ درصد افزایش بافت فرسوده را نشان می‌دهد.

مدیرکل راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی و البته تأکید و پیگیری مقام عالی وزارت در مقوله بازآفرینی شهری پایدار و به تبع آن احیای بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری گفت؛ به منظور بسترسازی و تسهیل گری مسیر نوسازی این بافت‌ها بر اساس مصوب هیئت‌وزیران تسهیلات یارانه‌ای را به متقاضیان نوسازی پرداخت می‌نماید.

وی تصریح کرد: در این راستا تاکنون برابر تقاضاهای به عمل آمده به میزان ۱۷۶ واحد و ۴۲۰۸۰ میلیون ریال تسهیلات جهت نوسازی بافت‌های فرسوده شهر املش به متقاضیان محترم پرداخت شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان به پروژه ساختمان اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان املش اشاره کرد و گفت: این پروژه در زمینی به مساحت ۳۹۷ مترمربع و با زیربنای ۴۳۰ مترمربع در دو طبقه روی کرسی در تیرماه امسال آغاز شده است و تاکنون  ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی در پایان با اشاره به اینکه در سطح شهرستان‌ها پروژه‌های زیادی در دست اجراست، از عدم صدور مجوز مناسب در سطح استان توسط دستگاه‌های ذی ربط به خصوص در شهرستان املش به شدت انتقاد کرد و خواستار مساعدت و همکاری بیشتر دستگاه‌های اجرائی، برای زدودن چهره فقر از شهرستان املش شد.

گفتنی است: امروز توسط مدیرکل راه و شهرسازی و هیئت همراه و فرماندار شهرستان املش از تعدادی از پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی شهرستان املش بازدید میدانی به عمل آمد.

نظر شما