شناسهٔ خبر: 47234 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در استان قم برگزار شد:

برگزاری نشست مدیران مسکن و ساختمان و روسای ادارات نظام‌مهندسی منطقه یک کشور

نشست پنجمین نشست تخصصی مدیران مسکن و ساختمان و روسای نظام‌مهندسی ادارات کل راه و شهرسازی منطقه یک کشور با حضور مدیران ستادی وزارت راه و شهرسازی و با مشارکت استان‌های تهران، گیلان، البرز، قزوین، مازندران و به میزبانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، در این نشست حامد مانی‌فر مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت نشست‌های منطقه‌ای گفت: این جلسات با نگرش تکریم و احترام گذاشتن به فعالیت‌های همکاران در استان‌ها و با هدف ایجاد فضای رقابتی و ارزیابی فعالیت‌های استان‌های مختلف برگزار می‌شود.

وی با اشاره به این که استان‌ها می‌بایست در فعالیت‌های ستادی مشارکت داشته باشند و برگزاری نشست‌های استانی منجر به ساماندهی اقدامات ستاد وزارت راه و شهرسازی می‌شود، افزود: مدیریت صحیح و مناسب در استان‌ها منجر به موفقیت و پیشرفت فعالیت‌ها در ستاد وزارت راه و شهرسازی می‌گردد.

مانی‌فر با بیان این که این جلسات باید با کیفیت فنی و علمی تشکیل شود، اظهار داشت: استفاده از ظرفیت علمی اساتید دانشگاهی در هر استان موجب غنا و بهره‌مندی بیشتر از جلسات می‌شود.

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی در پایان بر ضرورت حضور مدیران ستادی در جلسات استانی تأکید کرد و گفت: این‌گونه ارتباطات موجب ارتقای سطح فعالیت‌ها، تشریک‌مساعی و هم‌افزایی میان استان‌ها می‌شود و نتیجه آن دستیابی به ادبیات مشترک در بحث مقررات ملی و کنترل ساختمان است.

در ادامه جلسه حسن صبوری مدیرکل راه و شهرسازی استان قم افزود: بحث مقررات ملی ساختمان از مهمترین مباحث در وزارت راه و شهرسازی است.

وی با اشاره به حوادثی مانند ریزش ساختمان پلاسکو و زلزله اخیر غرب کشور بر اهمیت بحث مقررات ملی ساختمان تأکید کرد و گفت: در بحث الزامات شهرسازی، تهیه نقشه، اجرا، مصالح، نظارت و... همواره ممکن است نقص‌هایی وجود داشته باشد که امیدواریم نشست‌های منطقه‌ای موجب فهم مشترک و گفتمان واحد در خصوص بحث مقررات ملی ساختمان شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در پایان بر اهمیت بازسازی و مقاوم‌سازی بافت فرسوده شهری اشاره کرد و توضیح داد: رعایت کامل قوانین و مقررات ملی ساختمان در بازسازی و احیای بافت فرسوده موجب کاهش اثرات ناگوار حوادثی مانند زلزله در این مناطق می‌شود.

نظر شما