شناسهٔ خبر: 47238 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

افزایش بیش از ۴۰۰ درصدی شناسایی و برخورد با تخلفات رانندگان/ کاهش سوانح رانندگی نیازمند همکاری بیشتر پلیس‌راه و راهداری است

عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: در هشت ماهه امسال تعداد پرونده‌های تخلفات رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقل مطرح شده در کمیسیون‌های ماده ۱۱ و ۱۲ لرستان نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۴۰۰ درصد افزایش یافته است، وی همچنین در دیدار با رئیس پلیس‌راه استان بر ضرورت همکاری و هماهنگی بیشتر پلیس‌راه و راهداری برای کاهش تلفات ناشی از تصادفات تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان لرستان، به گفته عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان لرستان، از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه ۳۲۳ فقره پرونده تخلف رانندگان در کمیسیون ماده ۱۱ استان مطرح گردیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۶۰ فقره از رشدی برابر ۴۳۸ درصد برخوردار شده است.

وی افزود: در سال ۹۵ مجموع پرونده‌های مطرح شده در کمیسیون ماده ۱۱ استان ۳۵۷ فقره بوده است.

شرفی با اشاره به عملکرد کمیسیون ماده ۱۲ که وظیفه بررسی تخلفات شرکت‌های حمل‌ونقل کالا و مسافر را بر عهده دارد نیز گفت: در حالی که در هشت ماهه سال گذشته ۸ فقره پرونده تخلفات شرکت‌های حمل‌ونقل در این کمیسیون مطرح شده بود امسال تعداد این پرونده‌ها با ۴۲۵ درصد افزایش به ۴۲ فقره رسیده است.

 وی تصریح کرد: این رشد چشمگیر در شناسایی و برخورد با متخلفان حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در پی تشکیل ادارات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در شهرستان‌های استان و به دنبال آن افزایش نظارت و دقت در این بخش اتفاق افتاده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان با اشاره به پرونده‌های تصادفات جاده‌ای نیز گفت: در هشت ماهه امسال ۳۷ فقره پرونده تصادفات در امور حقوقی این اداره کل تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۳۰ فقره، ۲۳ درصد رشد نشان می‌دهد.

شرفی گفت: تمام تلاش مجموعه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان، کاهش تصادفات در محورهای استان و افزایش ایمنی است.

همچنین مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان در دیدار با رئیس پلیس‌راه استان که در محل دفتر وی برگزار شد، با اشاره به آمار تلفات جاده‌ای در کشور اظهار کرد: یکی از مهمترین کارها برای پایین آوردن آمار تلفات ناشی از تصادفات، بررسی علل اصلی سوانح رانندگی به صورت نقطه‌ای به ویژه در مکان‌هایی است که تصادف منجر به فوت دارند.

وی با بیان اینکه جاده، وسیله نقلیه و انسان سه عامل تأثیرگذار در تصادفات جاده‌ای هستند، گفت: ایمن‌سازی و آشکارسازی تقاطع‌ها و مقطع‌های در حال تعریض و اصلاح می‌تواند نقش بسزایی در کاهش تلفات جاده‌ای داشته باشد.

شرفی با تأکید بر اینکه کاهش تلفات ناشی از سوانح جاده‌ای نیازمند همکاری بیشتر پلیس‌راه و راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است، تصریح کرد: در این راستا ضرورت دارد جلساتی به صورت ماهیانه با موضوع بررسی کارشناسی محورهای حوزه استحفاظی، شناسایی نقاط پرتصادف و ارائه راهکار برای اصلاح این نقاط با حضور روسای پلیس‌راه و ادارات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در هر شهرستان برگزار گردد.

سرهنگ مرتضی چغلوند رئیس پلیس‌راه استان لرستان هم در این دیدار گفت: آشکارسازی نقاط پرتصادف تا قبل از اصلاح کارشناسی این نقاط، حداقل کار ممکن برای جلوگیری از تصادفات منجر به فوت است.

وی افزود: با توجه به اینکه بیشترین شدت و حجم تصادفات منجر به فوت در محورهای اصلی و شریانی رخ می‌دهد دستگاه‌های ذیربط در حوزه ایمنی راه باید اولویت خود را بر اصلاح این محورها متمرکز سازند.

نظر شما