شناسهٔ خبر: 47242 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان خبر داد:

رفع مشکلات شهرستان دلفان در حوزه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بر اساس اولویت

نشست مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان در دومین سفر خود به منظور بازدید از وضعیت راه‌ها و ابنیه فنی دلفان با فرماندار این شهرستان دیدار کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان لرستان، عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان در این دیدار که با حضور معاون حمل‌ونقل، رئیس اداره حمل‌ونقل مسافر و مدیر روابط عمومی این اداره کل و فرماندار، بخشداران و تعدادی از مدیران دلفان در محل دفتر فرماندار این شهرستان برگزار گردید، نسبت به حل‌وفصل مشکلات دلفان در حوزه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قول مساعد داد.

وی با اشاره به ضرورت تبیین و تفکیک وظایف دستگاه‌های مختلف گفت: شایسته است در پایان هر سال، جلساتی با حضور مدیران کل تخصصی بخش راه، فرماندار و روسای ادارات مرتبط برگزار و برای افق یک‌ساله هر شهرستان برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی صورت گیرد.

شرفی نگهداری و ایمنی راه‌ها را از وظایف مهم راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان دانست و گفت: تا زمانی که ۱۱۸ نقطه پرتصادف استان لرستان برطرف نشده همچنان جان کاربران جاده‌ها در خطر خواهد بود از این رو در شرایط موجود علیرغم کمبودها، همه تلاش خود را برای آشکارسازی این نقاط، نصب علائم، اصلاح شیب‌های شیروانی، تعمیر پل‌ها و ابنیه فنی و در صورت توان، حذف این نقاط به کار خواهیم بست.

وی با اشاره به مشکلات تردد ماشین‌آلات کشاورزی در محورهای شهرستان دلفان و اظهارداشت: از فرمانداری شهرستان تقاضا می‌شود نسبت به ساماندهی تردد این ماشین‌آلات توسط دستگاه‌های اجرایی مربوط برای آشکارسازی با نصب چراغ و برچسب شبرنگ پیگیری لازم را داشته باشد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان نسبت به پیگیری تأمین روشنایی محور نورآباد- کرمانشاه در گردنه گشور نیز قول مساعد داد و گفت: به تناسب شرایط شهرستان دلفان برنامه‌های مختلفی در حوزه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آن در نظر داریم علاوه بر آن سعی خواهیم کرد مشکلات مطرح شده از سوی فرماندار و مسئولان این شهرستان را بر اساس اولویت پیگیری و حل‌وفصل کنیم.

جعفر طولابی فرماندار دلفان هم در این جلسه با سپاسگزاری از عملکرد راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در یک سال گذشته به بیان پاره‌ای از مشکلات این شهرستان پرداخت و افزود: متأسفانه شهرستان دلفان با برخورداری از ۱۵۰ هزار نفر جمعیت که عمده آن‌ها در روستاها سکونت دارند از راه‌های روستایی مناسب برخوردار نیست.

وی همچنین گفت: در حال حاضر بیش از ۴۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی دلفان مالرو و شوسه و ۶۰۰ کیلومتر مابقی نیز از روکش آسفالت مناسبی برخوردار نیستند.

طولابی به وجود سه محور مواصلاتی پرتردد نورآباد به شهرستان‌های خرم‌آباد٬ کرمانشاه و نهاوند اشاره کرد و افزود: این شرایط جغرافیایی، توجه بیشتر مسئولان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای را می‌طلبد اگرچه جا دارد از اقدامات مناسب این اداره کل در مسیر نورآباد - نهاوند سپاسگزاری کنیم.

فرماندار دلفان با قدردانی از پیگیری مستمر مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در رابطه با دلفان، ضرورت ایجاد پایانه مسافربری در مسیر کرمانشاه، اجرای روکش راه‌های روستایی، ایمن‌سازی محور امامزاده ابراهیم «بابای بزرگ»، بهسازی و ایمن‌سازی راه‌های روستایی بخش‌های کاکاوند و میربگ، ضرورت به‌روزرسانی ماشین‌آلات راهداری؛ تجهیز راهدارخانه‌ها و افزایش اکیپ‌های راهداری در بحث برف‌روبی زمستانی، ترمیم و بازسازی ابنیه فنی، تأمین روشنایی محور نورآباد- کرمانشاه، استقرار اکیپ راهداری در بخش میربگ جنوبی محور اتصال با شهرستان چگنی، خط‌کشی، نصب علائم ایمنی، ضرورت احداث پاسگاه پلیس‌راه در شهرستان و توجه به نوسازی ناوگان حمل‌ونقل کالای دلفان را به عنوان مطالبات در حوزه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای عنوان کرد.

در ادامه این جلسه مصطفی ملکی صادقی معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان با اشاره به شرح قوانین احداث پاسگاه پلیس‌راه و پایانه مسافربری گفت: در بحث پاسگاه پلیس‌راه می‌بایست پیشنهاد و پیگیری اخذ مجوز از طریق فرماندهی انتظامی استان انجام شود سپس راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نسبت به احداث و تحویل آن اقدام نماید.

وی درپایان افزود: در بخش پایانه مسافربری نیز شرایط پایانه نورآباد مناسب نیست و باید زیرساخت‌های لازم در این رابطه تأمین شود ضمن اینکه احداث پایانه مسافربری به عهده شهرداری و بهره‌بردار آن راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است.

نظر شما