شناسهٔ خبر: 47243 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آغاز طرح زمستانی جاده‌‌ای در استان لرستان

عباس شرفی طرح زمستانی جاده‌های لرستان با مانور دستگاه‌های خدمت‌رسان در محل مقر فرماندهی انتظامی استان آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان لرستان، عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان در حاشیه این مراسم گفت: در طرح زمستانی امسال استان لرستان، ۳۵۰ نفر نیروی راهداری در قالب ۴۰ اکیپ کامل راهداری، ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین در ۲۹ راهدارخانه و گردنه‌های برف‌گیر استان مستقر و در کنار سایر دستگاه‌ها آماده خدمت‌رسانی به هموطنان هستند.

وی در ادامه افزود: طرح راهداری زمستانی از ۲۰ آذر آغاز و تا ۲۰ اسفند ماه ادامه دارد.

شرفی با اشاره به تعداد نقاط پرتصادف استان گفت: تاکنون ۱۱۸ نقطه و مقطع پرتصادف در استان لرستان شناسایی شده و بر اساس ضوابط سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، ۴۲ نقطه در اولویت قرار گرفته و آشکارسازی شده است که امیدواریم با برنامه‌ریزی و تأمین اعتبارات لازم در اسرع وقت موفق به اصلاح این نقاط شویم.

سردار مهدیان نسب فرمانده انتظامی استان لرستان هم در این مراسم با قدردانی از عملکرد راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در زمینه شناسایی و آشکارسازی نقاط پرتصادف افزود: استان لرستان از شریان‌های مرکز به جنوب و غرب و به عنوان معبر و مقصد مهمی از جهات مختلف به‌ویژه گردشگری و مسیر عبور زائران اربعین حسینی در کشور محسوب می‌گردد که خوشبختانه امسال در بحث امنیت سفر زائران اربعین و کاهش تصادفات در این ایام از استان‌های برتر بودیم.

وی با بیان اینکه این موفقیت حاصل تعامل و انسجام درونی دستگاه‌های مختلف استان با پشتوانه خرد جمعی است، گفت: امسال ۸۶ اکیپ پلیس‌راه و ۱۰ پاسگاه پلیس با تمام ظرفیت در طرح زمستانی پلیس‌راه فعالیت دارند و بیش از ۳۰ پاسگاه انتظامی، یگان‌های امدادی و ویژه پلیس در صورت نیاز در شریان‌های حیاتی، این نیروها را پشتیبانی می‌کنند.

مهدیان نسب همچنین افزود: با توجه به اینکه کاهش سوانح جاده‌ای یکی از یازده اولویت مهم اقتصاد مقاومتی و یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است برای تحقق این هدف باید همه کمک کنیم تا تصادفات خسارتی، جرحی و فوتی کاهش یابد که در این رابطه نقش نظارتی متوجه پلیس است.

 فرمانده انتظامی لرستان در ادامه گفت: در بحث ایمنی جاده‌ها انصافاً راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوب کار کرده، اما نیروی انسانی در تحقق این هدف‌گذاری نقش مهم‌تری داشته و در صورت رعایت قوانین و مقررات از سوی رانندگان اتفاقات خوبی را در جاده‌ها شاهد خواهیم بود.

وی از کاهش ۵ درصدی تصادفات منجر به فوت در هشت‌ماهه امسال خبر داد و افزود: هدف‌گذاری پلیس در این زمینه دستیابی به کاهش ۱۰ درصدی است.

همچنین مهدیان نسب گفت: در هشت‌ماهه امسال بیشترین تصادفات منجر به فوت در محورهای فرعی رخ داده که معمولاً به دلیل اولویت جاده‌های اصلی از استاندارد کمتر برخوردار و به دور از نظارت روزانه پلیس است و دلیل عمده آن نیز عدم دقت رانندگان و کم‌توجهی آنان به قوانین راهنمایی و رانندگی می‌باشد.

وی در پایان  با اشاره به فراوانی تخلفات در ۸ ماهه امسال افزود: سرعت غیرمجاز با ۲۸ درصد علت عمده تصادفات در هشت‌ماهه امسال بوده است همچنین در این مدت ۴ هزار و ۶۰۰ وسیله نقلیه متخلف و مزاحم در جاده‌های برون‌شهری و ۲ هزار و ۷۰ موتورسیکلت در سطح استان توقیف و اعمال قانون شده است.

نظر شما