شناسهٔ خبر: 47252 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش خبر داد:

افزایش تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در بندر کیش/ رونق جابجایی ۷۴ درصدی مسافر و گشت‌های تفریحی دریایی از بندر کیش

احمد شهریاری مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش از افزایش ۴۷ درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی و رونق جابجایی مسافر و گشت‌های تفریحی در تنها بندرگاه جزیره مرجانی خلیج‌فارس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، احمد شهریاری ضمن ارائه گزارشی از عملکرد بندر کیش طی هشت ماهه امسال گفت: از آغاز امسال تا پایان آبان ماه سال ۹۶، در مجموع یک میلیون و ۹۶۶ هزار و ۲۲۷ تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شد.

وی ادامه اظهارداشت: از این میزان، یک میلیون و ۶۹۸ هزار و ۱۶۱ تن به کالای غیرنفتی و ۲۶۸ هزار و ۶۶ تن کالای نفتی اختصاص دارد.

همچنین مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش گفت: طی هشت ماه اخیر، بالغ بر دو هزار و ۵۹ تن از کالاها غیرنفتی به خارج از کشور صادر شد.

شهریاری  واردات کالاهای غیرنفتی را رقمی بالغ بر ۳۱ هزار و ۶۱۲ تن اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد کاهش داشته است.

به گفته وی، ۹۷۶ هزار و ۳۵۷ تن کالای غیرنفتی در این بندر، کابوتاژ شد.

شهریاری مجموع تردد شناورها به بندر کیش طی هشت ماهه نخست امسال را ۹ هزار و ۹۶۲ فروند با رشد ۱۸ درصدی اعلام و عنوان کرد: از این تعداد، ۵۱۳ فروند شناور بالای هزار تن و ۹ هزار و ۴۴۹ فروند زیر هزار تن وزن داشته است.

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش از رونق ۷۴ درصدی جابجایی مسافر و گشت‌های تفریحی دریایی در هشت ماه اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: طی این مدت، ۵۱۲ هزار و ۷۵۱ نفر از طریق شناورهای مستقر در این بندر ترابری شدند.

نظر شما