شناسهٔ خبر: 47320 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مروری بر اخبار استان‌ها در هفته‌ای که گذشت:

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از بیمارستان ۲۳۹ تختخوابی بروجن/ انعقاد ۲۴۰ میلیارد تومان قرارداد با شهرداری‌های اصفهان در بازآفرینی شهری/ بازدید معاون عمرانی وزیر کشور از حاشیه شهر زاهدان

گزارش آخر هفته بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از بیمارستان ۲۳۹ تختخوابی بروجن در استان چهار و محال و بختیاری، اعلام خبر انعقاد ۲۴۰ میلیارد تومان قرارداد با شهرداری‌های اصفهان در بازآفرینی شهری ازسوی مدیرکل راه و شهرسازی استان، بازدید معاون عمرانی وزیر کشور از حاشیه شهر زاهدان در استان سیستان و بلوچستان و اعلام خبر پیشرفت ۴۰ درصدی احداث باند دوم راه‌آهن تهران- قزوین- زنجان از مهمترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهم‌ترین اخبار استان‌ها طی یک هفته گذشته به شرح زیر اعلام شده است:

یزد

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد گفت: شرایط پروژه های راه و شهرسازی استان و برنامه ریزی های صورت گرفته در وضعیتی است که باید با تمرکز و قدرت به مسیری که در پیش گرفته‌ایم ادامه دهیم.

کرمان جنوبی

مدیر ساخت و توسعه راه‌های جنوب استان کرمان از آغاز احداث پل دومار جبالبارز شمالی در این استان خبر داد.

آذربایجان شرقی

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی با اشاره به تحویل ۱۰۵ هزار واحد مسکن مهر به مردم گفت: دفتر مرکز تحقیقات شمال غرب کشور در تبریز راه اندازی شده و ما در گام اول پهنه بندی گسل شمال تبریز را دنبال و ضوابط و مقررات شهرسازی را با توجه به وجود این گسل‌ها تدوین کنیم.

لرستان 

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان در نشست با آیت‌الله سید احمد میرعمادی نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد که به مناسبت گرامیداشت هفته حمل‌ونقل، رانندگان و راهداری در محل نمازخانه این اداره کل برگزار شد، در سخنانی ضمن تبریک این هفته به همه فعالان بخش حمل‌ونقل و راهداری گفت: حمل‌ونقل رابط بین تولید و مصرف است برقراری این رابطه نشانه حرکت و پویایی صنعت و توسعه زیرساخت‌های کشور است.

اردبیل

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: بر اساس مطالعات انجام یافته ۷۶۰ کیلومتر بزرگراه در سطح استان اردبیل نیاز به احداث است.

فارس

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس اظهار داشت: تاکنون ۴۷ هزار و ۹۲ واحد مسکن مهر به متقاضیان تحویل شده که از این تعداد بیش‌از ۱۶ هزار واحد مسکن مهر در دولت یازدهم و یک هزار و ۳۵۵ واحد در دولت دوازدهم به بهره‌برداری رسیده و تحویل متقاضیان شده است.

سیستان و بلوچستان

صبح امروز معاون عمرانی وزیر کشور و توسعه امور شهری و روستایی به همراه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، نماینده مردم زاهدان در مجلس، مدیرکل راه و شهرسازی استان و دیگر مدیران و مسئولین استانی از محلات حاشیه شهر زاهدان بازدید کردند.

لارستان

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان اهم پروژه‌های راهسازی لارستان در سفر استاندار فارس به منطقه را تشریح کرد.

خراسان رضوی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: ۲۹ درصد از مجموع حدود ۳۳ هزار ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای در حوزه بار و مسافر این استان فرسوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: راهداری استان برای انجام وظایف خود به شکل مطلوب، نیاز به ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سال دارد.

مرکزی

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: ۹۰ هکتار از اراضی ملی این استان از ابتدای امسال تاکنون توسط یگان حفاظت این اداره کل رفع تصرف شده است.

مازندارن

مدیرکل راه و شهرسازی و رئیس شورای حمل‌ونقل استان مازندران ضمن تأکید بر نقش حمل‌ونقل افزود: تمامی مدیران بخش حمل‌ونقل باید به دنبال یک هدف مشترک برای توسعه این بخش باشند.

کرمان

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بیمارستان جدیدالاحداث سینا زرند در استان کرمان با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است و عملیات ساخت آن تا پایان سال به اتمام و آماده تجهیز می‌شود.

کردستان 

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی کردستان گفت: ایمنی واحدهای مسکن مهر استان پس از وقوع زلزله غرب کشور مورد بررسی قرار گرفتند و مشکل خاصی در این واحدها مشاهده نشد.

زنجان

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان اظهار داشت: استان زنجان نخستین استان در کشور است که تمامی واحدهای مسکن مهر را در محدوده شهری احداث کرده و اولین استان در برگزاری جشن اختتامیه مسکن مهر در کشور که تمامی واحدهای مسکن مهر را تحویل متقاضیان کرده است.

کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل راهداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فعالیت ۲۰۰ راهدار در طرح زمستانی گفت: بازگشایی جاده‌های مواصلاتی روستایی، شهری و عشایری استان با اولویت جاده‌هایی با تراکم جمعیت بیشتر هم اکنون ادامه دارد.

همدان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با اعلام ثبت ۱۱۸ هزار تخلف در ۸ ماهه نخست امسال گفت: مجتمع‌های خدمات رفاهی می‌تواند در ایمنی و کاهش تصادفات موثر باشند.

تهران 

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل، راهسازی و صنایع وابسته نمایشگاهی برای پیوند و تعامل هرچه فزون‌تر میان بخش خصوصی و دولتی است.

قزوین

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین با اشاره به فعالیت ۲۴ راهدارخانه در طرح راهداری زمستانی گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده و اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، ۱۵۵ دستگاه ماشین آلات راهداری بازسازی شده است و اکنون هیچ دستگاه راهداری خوابیده‌ای در سیستم نداریم.

اصفهان

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در جمع مدیران کل راه و شهرسازی سراسر کشور گفت: باید از تبدیل فضاهای تاریخی به فضاهای مسکونی و تجاری جلوگیری شود تا معماری‌های ارزشمند تاریخی محفوظ بماند.

چهارمحال وبختیاری

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بیمارستان ۲۳۹ تختخوابی بروجن بر اساس استانداردهای جهانی در حال ساخت است.

نظر شما