شناسهٔ خبر: 4735 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا:

آزادراه قم - گرمسار پروژه‌ای بی‌نظیر بوده است

عبادالله عبداللهی در مراس افتتاح آزادراه حرم تا حرم فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا با اشاره به اینکه پروژه قم ـ گرمسار با توجه به ظرفیت پروژه‌ای بی‌نظیر بوده است بیان کرد: ۱۵۰ کیلومتر آزادراه، هزار مورد ابنیه، ۱۳ میلیون متر مکعب خاکریزی و ۱.۵ میلیون تن آسفالت در این پروژه اجرا شده و در این پروژه رکورد آسفالت‌ریزی در ۵۰ درجه بالای صفر انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سردار عبادالله عبداللهی عصر امروز در مراسم افتتاح آزادراه قم ـ گرمسار که با حضور رئیس جمهور برگزار شد اظهار کرد: امروز خوشحال هستیم که با حضور رئیس جمهور بزرگ‌ترین پروژه آزادراهی افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پروژه قم ـ گرمسار با توجه به ظرفیت پروژه‌ای بی‌نظیر بوده است بیان کرد: ۱۵۰ کیلومتر آزادراه، هزار مورد ابنیه، ۱۳ میلیون متر مکعب خاکریزی و ۱.۵ میلیون تن آسفالت در این پروژه اجرا شده و در این پروژه رکورد آسفالت‌ریزی در ۵۰ درجه بالای صفر انجام شده است.

وی بیان کرد: قرارگاه خاتم در دوران دفاع مقدس مرکز کنترل عملیات‌ها در غرب و جنوب کشور بود و بعد از دوران دفاع مقدس ظرفیت‌های قرارگاه از حیث مهندسی رزمی و نیروی انتظامی بر اساس اقتضای زمان، قرارگاه مسئولیت‌ بخشی از سازندگی کشور را بر عهده گرفت.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا با اشاره به اینکه قرارگاه خاتم یکی از بازوهای اجرایی و تخصصی در همه دولت‌ها حضور پررنگ داشته است، بیان کرد: قرارگاه بدون توجه به مسائل حاشیه‌ای کار را انجام داده است و ظرفیتی عظیم در کشور ایجاد شده است و ۱۳۵ هزار نفر نیروی انسانی در حوزه عمرانی و صنعتی کشور در این بخش فعالیت می‌کنند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا بیان کرد: در بحث مهار آب‌های مرزی که رئیس جمهور تدبیر خوبی اندیشید؛ حجم ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب از مرزها به خارج می‌رود و در خصوص استفاده از این آب‌ها کار خوبی صورت گرفته و طویل‌ترین تونل در این بخش به طول ۴۴ کیلومتر در منطقه غرب ۴۲ کیلومتر حفاری شده است.

عبداللهی خاطرنشان کرد: در پارس جنوبی ۷ میلیارد متر مکعب گاز را تحویل شبکه داده‌ایم و اگر همه فازها تکمیل شود سالانه ۱۷۰ میلیارد دلار درآمد خواهیم داشت.

نظر شما