شناسهٔ خبر: 47464 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد:

تشریح روند آزادسازی اراضی تصرف شده در ۱۶ ماه گذشته/ جزئیات کمترین و بیشترین میزان تصرف زمین در شهرهای کشور

علی عباس نژاد فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن با تاکید بر لزوم افزایش توان نیروهای یگان در برخورد با متجاوزان به اراضی، تاکید کرد: در ۱۶ ماه گذشته اراضی با ارزش ۴۰ هزار میلیارد ریال از تصرف زمین خواران آزاد شده است و بیشترین میزان تصرف غیر قانونی زمین در استان هایی چون تهران، خراسان رضوی، البرز و جنوب سیستان و بلوچستان رخ داده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سرهنگ علی عباس نژاد  در ایلام  گفت:  برخلاف تلقی رایج ،کمترین میزان تصرف زمین مربوط به شهرهای شمالی کشور است.

همچنین فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن اظهارداشت: اغلب مردم فکر می کنند که بیشترین تصرف زمین مربوط به شهرهای شمالی کشور است درحالی که کمترین تصرف غیر قانونی اراضی در این شهرها رخ می دهد چرا که اغلب زمین های این مناطق کشاورزی و ملکی مردم بوده و اراضی ملی کمتر وجود دارد.

وی افزود: بیشترین میزان تصرف غیر قانونی زمین در استان هایی چون تهران، خراسان رضوی، البرز و جنوب سیستان و بلوچستان رخ داده است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن با تاکید بر لزوم افزایش توان نیروهای یگان در برخورد با متجاوزان به اراضی، تاکید کرد: در ۱۶ ماه گذشته اراضی با ارزش ۴۰ هزار میلیارد ریال از تصرف زمین خواران آزاد شده است.

عباس نژاد برخورد قانونی با متخلفات و متصرفان اراضی ملی و اجرای احکام قضایی را از وظایف یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن خواند و یادآور شد: قبل از اجرای طرح مذکور به دلیل حضور نداشتن ضابطان قضایی و نیروهای ناجا، برخورد با متصرفان کم اثر بود، اما با تشکیل یگان حفاظت سازمان ملی و مسکن بخش بسیاری از مشکلات حفاظت از اراضی ملی برطرف شده است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن افزود: به منظور پیشگیری موثر تر از بروز زمین خواری در استان‌های مختلف، پیگیر انجام کروکی عینی و میدانی توسط املاک حقوقی استان ‌ها هستند به نحوی که نقشه کروکی مستند و دقیق اراضی ملی‌ و‌ دولتی استان ‌ها تحویل یگان انتظامی سازمان ملی زمین ‌و‌ مسکن شود.

وی به خبرنگار ایرنا گفت: در استان ‌هایی که نقشه کروکی اراضی به یگان انتظامی سازمان ملی زمین ‌و‌ مسکن تحویل شده است روند حفاظت از این اراضی بهتر محقق شده است.

نظر شما