شناسهٔ خبر: 47466 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان خبر داد:

ثبت ۹ میلیون تردد در ۳۱ مقطع از محورهای مواصلاتی استان زنجان طی آذرماه

ایرج دست نشان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: با توجه به کنترل تردد وسایل نقلیه با ۶۲ دستگاه ترددشمار برخط در محورهای بین‌شهری استان، در آذرماه امسال تعداد ۹.۳۶۳.۸۲۳ تردد وسیله نقلیه در ۳۱ مقطع از محورهای مواصلاتی دارای ترددشمار برخط فعال استان زنجان (۶۲ مسیر به‌صورت رفت و برگشت) ثبت شده است.

به گـزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهـداری و حمل‌ونقل جاده‌ای زنجان، ایرج دست‌نشان افزود: در این مدت تعداد ترددها در جاده‌های کشور حدود ۴۹۱ میلیون تردد بود که استان زنجان با این میزان تردد رتبه ۲۰ ام کشور را داراست. بیشترین تردد در آزادراه زنجان-قزوین (خروجی استان) با ۴۶۲.۲۷۲ تردد و محور ابهر-خرمدره با ۳۸۷.۷۱۵ تردد و کمترین تردد در محور تکاب- دندی با ۱۵.۶۲۲ جابجایی صورت گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان تصریح کرد: ۲۷ درصد از کل تردد وسایل نقلیه به وسایل نقلیه سنگین اختصاص داشته است (با ۲.۵۰۲.۱۶۴ وسیله نقلیه سنگین). در حالی که میانگین کشوری ۱۵درصد بود و استان زنجان در رتبه ۵ ام کشور از حیث درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده‌ها قرار دارد. میانگین کارکرد دستگاه‌های ترددشمار در این مدت ۹۸ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه میانگین نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در محورهای استان در این مدت، ۲۱۵ وسیله نقلیه در هر ساعت بوده است، بیان کرد: میانگین کشوری این نرخ در این مدت ۳۲۸ وسیله نقلیه است.

استان زنجان در خصوص نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی، رتبه ۱۹ را در کشور داراست. بیشترین نرخ جریان تردد در آزادراه زنجان – قزوین (خروجی استان) با ۶۶۳ تردد در ساعت و کمترین نرخ تردد در محور تکاب – دندی با ۲۲ تردد در ساعت صورت گرفته است. نرخ جریان تردد وسایل نقلیه سنگین در کل محورهای مواصلاتی استان زنجان در این مدت ۵۷ وسیله نقلیه سنگین در ساعت بوده است. در حالی که میانگین کشوری این نرخ ۵۰ وسیله نقلیه سنگین بوده و استان زنجان رتبه ۱۱ را در کشور داراست.

نظر شما