شناسهٔ خبر: 47484 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

جزئیات اکران مستند سینمایی نسیان در گروه سینمای هنر و تجربه

پوستر فیلم نسیان که به بررسی روند ساخت و ساز در بافت پیرامون حرم مطهر رضوی می‌پردازد، امروز دوشنبه ۴ دی ماه در موزه سینما از ساعت ۱۹:۳۰ به نمایش در خواهد آمد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آیین رونمایی از اکران مستند سینمایی نسیان در گروه سینمای هنر و تجربه، امروز دوشنبه ۴ دی ماه در موزه سینما از ساعت ۱۹:۳۰ به نمایش در خواهد آمد.

این فیلم به تهیه کنندگی پژوهشکده ثامن و کارگردانی حسن آخوندپور، تصویربرداری علی نوری و مهدی کلالی، تدوین فرهاد محروقی و مدیرتولیدی سعید نجاری است که روند ساخت و سازهای چند ساله پیرامون حرم مطهر رضوی را به تصویر کشیده و در عین حال در آن گفتگوهای جامعی از مردم ساکن در بافت پیرامون، کارشناسان شهرسازی، معماری، میراث فرهنگی و جمعی از صاحبنظران گردآوری شده است.

در این مراسم، سید محمد بهشتی رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی، مهدی حجت معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، پیروز حناچی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، سید محمدامین قانعی راد رئیس سابق انجمن جامعه شناسی ایران و حسن بلخاری رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران حضور دارند و نیما کرمی آن را اجرا می‌کند. 

مستند نسیان که مستندی انتقادی و مردم نگارانه از پیامدهای طرح نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر امام رضا(ع) است، در تهران، خیابان ولیعصر، باغ فردوس،
 موزه سینما امروز دوشنبه ۴ دی ماه به نمایش در می آید که حضور برای عموم آزاد است.  

گفتنی است، روند ساخت وسازهای پیرامون بافت حرم مطهر سال هاست که موردنقد صاحبنظران، کارشناسان حوزه شهری، شهرسازی و معماری قرار گرفته است و در همین رابطه نیز در سال گذشته جمعی از نمایندگان مجلس، آیات عظام و دانشگاهیان در اعتراض به ساخت وسازهای بافت پیرامون حرم رضوی اعتراض کردند و خواستار پایان بخشیدن به روند ساخت وسازهای بی ضابطه در آن منطقه شدند.

نظر شما