شناسهٔ خبر: 47485 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی گلوگاه خبر داد:

تشکیل جلسات کمیته نظارت عالیه بر ساخت و سازها در شهرستان گلوگاه استان مازندران

سیراله جعفری رئیس اداره راه و شهرسازی گلوگاه مازندران از تشکیل جلسات کمیته نظارت عالیه بر ساخت و سازها در شهرستان گلوگاه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران، سیراله جعفری رئیس اداره راه و شهرسازی گلوگاه ضمن اعلام خبر افزود: در این جلسات به صورت ماهانه پروانه‌های ساختمانی صادره از طرف شهرداری و نقشه‌های تأیید شده توسط نظام‌مهندسی بر اساس ضوابط معماری و شهرسازی بررسی می‌گردد.

وی همچنین یادآور شد: پروژه‌هایی که دارای متراژ بالا و یا در گروه‌های ساختمانی (ج) و (د) است در اولویت جهت بازدید توسط کمیته نظارت عالیه بر ساخت و سازها قرار می‌گیرد بازدید از ساخت و سازها در سطح شهر به‌صورت ماهانه به همراه نماینده نظام‌مهندسی انجام می‌گیرد.

جعفری تصریح کرد: جلسه کمیته نظارت عالیه بر ساخت و سازها هر دو ماه یک‌بار با حضور تمام اعضاء اداره راه و شهرسازی، فرمانداری، شهرداری، نظام‌مهندسی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام می‌گیرد در هر جلسه ۴ پروژه ساختمانی مورد بازدید قرار می‌گیرد در صورت مشاهده تخلفات و نواقص در پروژه‌های ساختمانی با شهرداری گلوگاه و نظام‌مهندسی شهرستان جهت پیگیری مکاتبه می‌گردد در قالب بازدید کمیته نیز عملکرد ناظرین و مجریان پروژه‌های ساختمانی شهر گلوگاه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در سال ۹۶ تاکنون،  ۵ جلسه کمیته نظارت عالیه برگزار و از ۲۰ پروژه ساختمانی بازدید به عمل آمده است.

گفتنی است: بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵ جمعیت شهرستان ۴۰۰۷۸ نفر جمعیت شهر گلوگاه ۲۱۳۵۳ نفر می‌باشد. همچنین مساحت محدوده شهر ۴۰۰ هکتار و مساحت حریم شهر ۳۰۰۰ هکتار است.

نظر شما