شناسهٔ خبر: 47489 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در لرستان برگزار شد:

جزئیات برگزاری آیین تکریم از برگزیدگان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان

مراسم به مناسبت هفته حمل‌ونقل، رانندگان و راهداری در مراسمی با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان از دست‌اندرکاران ایمنی راه‌ها، فعالان عرصه حمل‌ونقل و راهداران برگزیده استان، تکریم به عمل آمد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان لرستان، در این مراسم که با شرکت دبیر شورای حمل‌ونقل و ترافیک استان، رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی لرستان، جمعی از مسئولان محلی، رانندگان؛ صنوف و تشکل‌های حمل‌ونقل بار و مسافر، کارکنان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و اصحاب رسانه در محل سالن بانک صادرات خرم‌آباد برگزار شد، پس از خواندن پیام تبریک داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به مناسبت هفته «حمل‌ونقل، رانندگان و راهداری»، عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان لرستان در سخنانی با اشاره به گزیده‌ای از فعالیت‌ها و عملکرد این اداره کل گفت:

با توجه به آغاز عملیات راهداری زمستانی در کشور، راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان نیز همگام با سایر استان‌ها و همراه با دیگر دستگاه‌های امدادرسان، عملیات راهداری زمستانی را با حضور ۳۵۰ نفر نیرو در قالب ۴۰ اکیپ راهداری، با استفاده از ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات در ۲۹ راهدارخانه آغاز نموده است که امیدواریم تا پایان طرح که ۲۰ اسفندماه خواهد بود، خدمات شایسته‌ای را به مردم ارائه کنیم.

وی با اشاره به مشخصات راه‌های استان گفت: استان لرستان از ۸ هزار و ۱۰۴ کیلومتر راه برخوردار است که ۱۰۴ کیلومتر آن به‌صورت آزادراه، ۴۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۶۹۰ کیلومتر راه اصلی، ۶۰۹ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز راه روستایی است.

شرفی گفت: از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه عملیات متعددی به منظور ایمنی و اصلاح در سطح راه‌های استان انجام شده که تنقیه ۷۲۴ دستگاه پل، اجرای ۱۷۵ کیلومتر روکش آسفالت، ۳۰ کیلومتر درزگیری، نصب ۱۳ هزار و ۷۶۳ عدد تابلو و علائم ایمنی، نصب یک هزار و ۳۰۸ مترمربع تابلوی اطلاعاتی، ۱۹ کیلومتر تعمیر و نصب گاردریل و اجرای ۱۲ کیلومتر روشنایی بخشی از این عملکرد در حوزه راهداری به شمار می‌رود.

وی به افزایش ۲۰ درصدی جابجایی کالا از طریق ناوگان حمل کالای استان اشاره کرد و افزود: در هشت‌ماهه امسال بالغ بر ۴ میلیون و ۹۱ هزار و ۵۷۹ تن انواع کالا در قالب ۳۱۷ هزار فقره بارنامه توسط ناوگان حمل بار استان جابه‌جا شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۳ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۴۱۴ تن از رشدی معادل ۲۰ درصد از نظر میزان کالای جابجا شده و ۱۶ درصد در تعداد بارنامه‌ها برخوردار شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان افزود: بیشترین کالای جابجا شده در ناوگان حمل‌ونقل استان به انواع سنگ‌های ساختمانی، سیمان و محصولات کشاورزی اختصاص دارد.

وی گفت: در حال حاضر ۸۷ شرکت، موسسه و شعبهٔ حمل‌ونقل مسافر در استان لرستان فعالیت دارند که از این تعداد ۴۶ شرکت و شعبه در بخش اتوبوسرانی، ۳۱ شرکت مینی بوسرانی و ۱۰ مورد نیز در بخش سواری کرایه‌ای فعالیت دارند.

وی از کاهش ۲۳ درصدی آمار مسافران و ۱۲ درصدی سفر در ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه تعداد دو میلیون و ۲۱۶ هزار نفر در قالب ۲۴۰ هزار سفر از طریق ناوگان حمل‌ونقل برون‌شهری استان جابجا شده است، در حالی که سال گذشته در همین مدت دو میلیون و ۸۹۳ هزار نفر در قالب ۲۷۲ هزار سفر از ناوگان استان لرستان استفاده کردند.

شرفی با اشاره به عملکرد بخش حمل‌ونقل جاده‌ای در جابجایی زائران اربعین حسینی گفت: در اربعین امسال ۷ هزار و ۸۴۰ نفر با ۲۱۰ دستگاه اتوبوس از ناوگان استان در مسیر رفت و ۱۶ هزار و ۶۶۴ نفر نیز در مسیر برگشت زائران با ۴۵۰ دستگاه اتوبوس روانه خانه‌های خود شدند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان ادامه داد: تجهیز محورهای مواصلاتی استان به سامانه‌های هوشمند، وجود یک سامانه توزین در حال حرکت در محور پلدختر، نصب تابلوهای wms و ترافیک‌نما و اجرای سامانه هوشمند حمل‌ونقل بار با عنوان AFS از مهم‌ترین بخش‌های عملکرد این اداره کل در حوزه حمل‌ونقل بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۰ میلیارد تومان بابت کارهای زیرساختی بدهکار هستیم، اظهار امیدواری کرد: بر اساس بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته در صورتی که ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص یابد ضمن اینکه قادر به جبران بدهی گذشته خواهیم بود می‌توان کارهای شاخصی انجام داد که در این رابطه در حال رایزنی با مسئولان ذیربط در استان و کشور هستیم.

در پایان این مراسم از دبیر شورای ترافیک و حمل‌ونقل استان، دادستان مرکز استان، رئیس و تعدادی از نیروهای پلیس‌راه، رانندگان؛ شرکت‌های حمل‌ونقل؛ راهداران و کارکنان برگزیده راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان و معاونت خبر صدا و سیمای مرکز لرستان با اهداء تندیس، لوح سپاس و هدایایی قدردانی شد.

نظر شما