شناسهٔ خبر: 4753 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

بیمه ساختمان‌ها اجباری شود/ مهندسان در نگهداری ساختمان‌ها نقش‌آفرین نیستند

مقررات ملی ساختمان نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بر بیمه کردن اجباری ساختمان ها تاکید کرد و گفت: امروزه در ساخت و ساز از شیوه های نوینی استفاده می شود و در بحث نیز بیمه باید اقدامی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا رضایی‌کوچی در مراسم اختتامیه ششمین همایش مقررات ملی ساختمان که امروز (پنج شنبه ۷ اسفند) در هتل همای شیراز برگزار شد، با بیان اینکه مسکن در کشور دچار مشکلات جدی است تاکید کرد: ما می دانیم که وزیر راه و شهرسازی از طریق نامه نگاری ها و پیگری هایی که با دولت دارد می خواهد مشکلات مسکن را در کشور بر طرف کند.

رضایی کوچی اظهار کرد: بعد از تحویل ساختمان از سوی مهندسان، متاسفانه نگهداری آن به دست افرادی می افتد که غیر متخصص هستند. مهندسان تصور می کنند بعد از ساخت یک ساختمان دیگر کارشان تمام شده است.

این نماینده مردم در مجلس در ادامه به لزوم مقاومت ساختمان ها در مقابله زلزله و بیمه کارگران ساختمانی اشاره کرد و افزود: برخی از ساختمان ها ممکن است در حوادث غیر مترقبه دچار آسیب زدگی شوند که در این شرایط نگاه ساکنان آنها تسهیلاتی است که از سوی دولت برای نوسازی خانه ها در نظر گرفته می شود.

نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بر بیمه کردن اجباری ساختمان ها تاکید کرد و گفت: امروزه در ساخت و ساز از شیوه های نوینی استفاده می شود و در بحث بیمه نیز باید اقدامی کرد.

وی افزود: کارگران ساختمانی باید بیمه باشند چون کارگران ابزار دست تولید کنندگان هستند و مجلس بر این عقیده است کارگری که در ساختمان کار می کند باید از او حمایت شود.

در ادامه این مراسم از برگزارکنندگان ششمین همایش مقررات ملی ساختمان در شیراز تقدیر و تشکر به عمل آمد./

نظر شما