شناسهٔ خبر: 4754 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

شهردار شیراز در مراسم اختتامیه ششمین همایش مقررات ملی ساختمان:

نقش مهندسان ساختمان بعد از پایان ساخت فراموش نشود/ مراقبت مناسب عمر مفید ساختمان‌ها را طولانی می‌کند

مسکن مهر قزوین شهردار شهر شیراز با بیان اینکه نقش مهندسان پس از به اتمام رسیدن ساخت و ساز را نباید فراموش کنیم گفت: مراقبت مناسب عمر مفید ساختمان‌ها را طولانی می‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا پاک‌فطرت امروز پنجشنبه ۷ اسفند در مراسم اختتامیه ششمین همایش مقررات ملی ساختمان با بیان اینکه مهندسان کشور در کیفیت ساخت و ساز و ارتقای آن نقش قابل توجهی دارند اظهار کرد: البته نقش مهندسان پس از به اتمام رسیدن ساخت و ساز را نباید فراموش کنیم.

وی با اشاره به افزایش ترافیک خودروها در شهرها ادامه داد: یکی از مشکلات بزرگ شهرها امروز نبود امکانات مناسب برای خودرو در مجتمع‌های مسکونی است.

پاک فطرت با تاکید بر اینکه باید در تمام مجتمع‌های مسکونی ۵۰ تا ۱۰۰ واحدی حتی برای پارکینگ خودروی مهمان نیز مکان مناسبی در نظر گرفته شود گفت:  شهرداری شیراز در تلاش است که از سال آینده این موضوع را اجباری کند.

شهردار شیراز در بخش دیگری از اظهاراتش به نگهداری از ساختمان ها اشاره کرد و افزود: مراقبت مناسب از ساختمان علاوه بر طولانی شدن عمر مفید ساختمان‌ها از هزینه‌کرد غیرضروری و اعمال هزینه‌های زیاد جلوگیری می کند.

وی با بیان اینکه جمعیت شهر شیراز یک میلیون و ۴۶۰ هزار نفر است که در مساحتی حدود ۲۰۰ هزار هکتار پراکنده‌ شده و سکونت دارند گفت: در صورتی که شیراز مرکز مهندسی استان‌های جنوبی کشور معرفی و شناخته شود می‌تواند نقش مهمی را در مقابله با بروز حوادث طبیعی ایفا کند./

نظر شما