شناسهٔ خبر: 47552 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به منظور بررسی چالش‌ها و فرصت‌ها در صنعت آب و فاضلاب مطرح شد:

برگزاری رویداد کارآفرینی هم ­نت فاضلاب در بهمن ماه سال جاری

پوستر رويداد کارآفرینی هم نت فاضلاب ۲۴ لغايت ۲۶ بهمن ماه سال جاری در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان عبدالرضا کبیری سامانی دبیر این رویداد با اعلام خبر فوق گفت: هم نت یک رویداد کارآفرینی سه مرحله ای، مبتنی بر شـــرایط بومی اقتصــادی و کارآفرینی در هر منطقه  ای است.

کبیری سامانی افزود: این رویداد از پنل بیان فرصت ها و یا با طرح مسأله شروع شده و طی آن افراد سعی می کنند برای خلق ارزش و نیــز نشان دادن توانمندی خود به سرمایه گذار و یا صاحبان مسأله ایده پردازی کنند، تیم تشکیل دهنـد و اگر توانستند آن را به یک مدل کسب و کار تکــــرارپذیر و با ارزش افزوده تبدیل نمایند.

وی با اشاره به توسعه و صنعتی شدن جوامع و تغییر اقلیم که منجر به کاهش منابع آب در دسترس در بسیاری از نقاط جهان از جمله ایران شده است، ادامه داد: توجه به فاضلاب و مدیریت صحیح آن، به عنوان یک منبع آبی دائم و مطمئن، اهمیت بسیاری یافته است و همچنین اثرات زیان بار مدیریت ناصحیح آن بر محیط زیست و بهداشت عمومی، اهمیت ارائه راهکارهایی برای حل معضلات مربوط به این بخش را بیش از پیش روشن می‌‌نماید.

عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی اصفهان، افزود: با وجود پژوهش‌ها و اقدامات گوناگون و عمده در خصوص مسائل مربوط به فاضلاب، همچنان راهی طولانی برای رسیدن به اهداف مدنظر در پیش است و برای غلبه بر چالش‌های پیش رو، لازم است مدیران، متخصصان، علاقه‌مندان و تمام مردم هر کدام وظیفه خود را در قبال این چالش‌ها به درستی دانسته و به آن عمل نمایند.

وی به برگزاری موفق هم نت آب در مهرماه سال گذشته اشاره و تصریح کرد: در بهمن ماه سال جاری نیز شاهد برگزاری رویداد هم نت فاضلاب به مدت سه روز خواهیم بود که به همت پژوهشکده آب و فاضلاب دانشگاه صنعتی اصفهان، بنیاد ملی نخبگان استان و شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار خواهد شد.

کبیری در ادامه  افزود: در هم نت فاضلاب به دنبال بررسی چالش‌ها و فرصت‌های موجود در این صنعت به منظور خلق ارزش و ارتباط با سازمان های ذیربط و پیگیری موضوع تا یافتن راهکارهایی نو و تبدیل آن به مدل های قابل اجرا و تکرارپذیر هستیم.

وی با اشاره به تشریح و یافتن راه حل چالش های صنعت فاضلاب بعنوان هدف اصلی برگزاری این رویداد، گفت:کنترل وحذف سوسری ها در شبکه فاضلاب، کنترل و حذف بو در شبکه‌های جمع آوری و تصفیه خانه‌های فاضلاب، بهسازی و بازسازی شبکه‌های فاضلاب با تأکید بر بومی سازی روش‌ها، کنترل خوردگی در شبکه فاضلاب، حذف جلبک با استفاده از دانش بومی و بهبود فرآوری لجن و کاهش حجم آن، از جمله محورهای این رویداد خواهد بود.

دبیر رویداد کارآفرینی هم نت فاضلاب، بومی سازی ساخت تجهیزات مرتبط با تصفیه فاضلاب، متناسب سازی ساخت پکیج تصفیه فاضلاب خانگی با نیازها و دانش روز و ارتقاء کیفیت پساب خروجی از نقطه نظر بارمیکروبی را دیگر محورهای این رویداد عنوان کرد.

کبیری به بیان حمایت های پیش بینی شده جهت طرح های برتر این رویداد پرداخت و تصریح کرد: ارائه گواهی تأیید فنی محصول در صورت تأیید از سوی شرکت آبفا، ارایه مشاوره های فنی از سوی کارشناسان ذیربط در راستای امکانسنجی و تسریع فرآیند اجرای پایلوت، رسیدن به چارچوب توافق اولیه به منظور عقد قرارداد همکاری با شرکت آبفا و معرفی طرح های منتخب به بهره بردارن، پیمانکاران و صنایع پیشرو با هدف تجاری-سازی و توسعه بازار، از جمله این حمایت ها خواهد بود.

عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه داد: معرفی طرح های منتخب به سایر شرکت های طرف قرارداد آبفا و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برای قرارگیری در لیست محصولات و خدمات کاربردی، حمایت تجهیزاتی و امکانات از قبیل فضای کاری وآزمایشگاه جهت انجام آزمایشات و تکمیل در جهت تولید نمونه اولیه یا اجرای پایلوت و بسترسازی برای ارتباط طرح های منتخب با شرکت های سرمایه گذار در صنعت آب و فاضلاب کشور، دیگر حمایت های پیش بینی شده جهت طرح های برتر رویداد کارآفرینی هم نت فاضلاب است.

وی آخرین مهلت ارسال طرح به این رویداد را ۱۵ دی ماه جاری عنوان کرد و افزود: پیش‌رویداد (ارائه طرح‌ها) هم نت فاضلاب ۲۴ الی ۲۶ دی ماه و رویداد اصلی نیز ۲۴ الی ۲۶ بهمن ماه به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار خواهد شد./

نظر شما