شناسهٔ خبر: 47555 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای خراسان رضوی مطرح کرد:

سرمایه‌گذاری در بخش حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی

ابراهیم نصری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: در خراسان رضوی سالانه ۲۴ میلیون تن کالا توسط شرکت‌های حمل و نقل جابجا می‌شود و این استان در رتبه دوم صادرات و ترانزیت در کشور است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از  روابط عمومی اداره كل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان خراسان رضوی، ابراهیم نصری در همایش تشکل‌های صنفی حمل و نقل استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی که با حضور فرماندار، امام جمعه اهل سنت تایباد و جمعی از مدیران ادارات و نهادها در سالن اجتماعات پیامبر اعظم(ص) فرمانداری تایباد برگزار شد، اظهار داشت: در استان خراسان رضوی سالانه ۲۴ میلیون تن کالا توسط شرکت‌های حمل و نقل جابجا می‌شود و در زمینه حمل و نقل جاده‌ای در کشور در مبحث مسافری رتبه اول، حمل و نقل کالا رتبه چهارم، صادرات و ترانزیت رتبه دوم کشور رابه خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان در بخش حمل و نقل سرمایه‌گذاری شده است، افزود: بیش از ۵۶ هزار نفر به طور مستقیم در این بخش مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی مرز دوغارون تایباد را یکی از مرزهای تاثیرگذار کشور برشمرد و گفت: در سیاست‌های کلان کشور باید به بخش خصوصی برای فعالیت میدان داد و جزیره‌ای کار کردن بخش خصوصی را رنج می‌دهد و باید همه تلاش کنند تا قوانین برای فعالیت بخش خصوصی شفاف شود و در فعالیت‌های اقتصادی مرزی باید همه دستگاه‌های متولی با شیوه‌نامه واحدی عمل کنند تا بخش خصوصی بتواند روان‌تر فعالیت کند.

نصری با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد حمل و نقل بار کشور از طریق جاده‌هاست ادامه داد: با شفاف و روان‌سازی قوانین برای بخش خصوصی باعث می‌شود که با توسعه در پايانه مرزي دوغارون توسعه استان و کشور را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه بیمه تکمیلی رانندگان تا پایان امسال اجرایی می‌شود، اضافه کرد: در برنامه توسعه ششم کشور گنجانده شد که برای نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای رانندگان می‌توانند ماشین آلات مورد نیاز را که دارای سه سال ساخت باشند با بخشودگی ۲۵ درصدی گمرکی وارد کشور کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی ادامه داد: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست داریم تا در اعتبارات سال ۹۷ به بحث راهداری توجه ویژه‌ای داشته باشند و برای نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای از صندوق توسعه ملی به ما کمک کنند.

در ادامه فرماندار تایباد نیز در این همایش گفت: تلاش می‌شود تا به همت دولت، منطقه ویژه اقتصادی دوغارون تبدیل به منطقه آزاد شود.

حسین شرافتی افزود: روزانه بیش از یک هزار و ۲۰۰ تریلی و کامیون از سراسر کشور و سایر کشورها برای صادرات و ترانزیت کالا وارد مرز دوغارون می‌شوند، ضمن اینکه روزانه ما پذیرای بیش از سه هزار مسافر افغانی در این مرز هستیم.

وی در پایان با بیان اینکه تایباد قطب صادرات سوخت به کشور افغانستان است، اظهار داشت: پایه توسعه اقتصادی و اجتماعی و اشتغال، حمل و نقل است و هر موقع چرخ حمل و نقل خوب در حرکت بوده رونق در بخش‌های دیگر کشور را شاهد بودیم./

نظر شما