شناسهٔ خبر: 47568 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در استان البرز انجام شد:

بازدید معاون استاندار البرز از پروژه ملی آزادراه چرمشهر – آبیک

بازدید معاون استاندار البرز در رأس هیئت همراه و با همراهی مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز از پروژه ملی آزادراه چرمشهر – آبیک بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز، معاون استاندار البرز در رأس هیئت همراه و با همراهی مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز از پروژه ملی آزادراه چرمشهر – آبیک بازدید کردند.

در ابتدای این بازدید که از آبیک استان قزوین شروع و تا محدوده شهرستان اشتهارد ادامه داشت پیمانکار توضیحاتی در خصوص پیشرفت فیزیکی و احجام عملیاتی و همچنین مشکلات و موانع ساخت این آزادراه مطالبی را ارائه داد و اظهار کرد: انجام این پروژه همراهی همه ادارات و نهادها را نیاز دارد و تا اینجا همکاری‌های خوبی از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز صورت گرفته که قابل‌تقدیر است.

غفاری در ادامه وجود معارض با خطوط انتقال گاز، دکل‌های فشارقوی و خطوط انتقال برق، تأمین سوخت تجهیزات راهسازی و عدم هماهنگی با برخی ارگان‌ها مانند اداره منابع طبیعی و محیط‌زیست را از جمله مشکلات این پروژه برشمرد و از استانداری البرز برای حل این موانع درخواست مساعدت کرد.

معاون عمرانی استانداری البرز در حاشیه این بازدید و در جمع مشاوران و مجریان طرح پیشرفت پروژه را خوب ارزیابی کرد و گفت: این پروژه ملی دارای جنبه‌های مثبت زیادی است که هرکدام به نوبه خود دارای اهمیت و جایگاه ویژه می‌باشند.

ارتقایی کاهش بار ترافیکی به خصوص در کلان‌شهرهای تهران و کرج، کاهش ضریب مخاطرات سفر و همچنین کاهش چشمگیر زمان و سوخت را از مزایای این پروژه بزرگ برشمرد و اظهار کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان البرز به عنوان نماینده دولت و ناظر کارفرما در استان می‌باشد که تاکنون عملکرد بسیار خوبی داشته است.

این مسئول در پایان گفت برای حل مشکل سوخت در اسرع وقت هماهنگی لازم صورت گیرد تا سوخت مورد نیاز برای تجهیزات راهسازی تأمین گردد زیرا توقف این پروژه موجب تحمیل ضرر به دولت می‌گردد و همچنین از فرمانداران شهرستان‌های نظرآباد، ساوجبلاغ و اشتهارد و مدیرکل منابع طبیعی خواست تا با بررسی مشکلات نسبت به رفع سریع مشکلات به وجود آمده در خصوص معارض اقدام نمایند.

شایان‌ذکر است طول این آزادراه بر اساس مطالعات مصوب ۱۵۸ کیلومتر است و ابتدای آن در کیلومتر ۳۶ اتوبان کرج- قزوین و در ۵ کیلومتری شهرستان آبیک است و با قطع بزرگراه ماهدشت اشتهارد، آزادراه تهران- ساوه و آزادراه تهران- قم به آزادراه حرم تا حرم متصل می‌گردد که طبق قرارداد منعقد شده مابین وزارت راه و شهرسازی و قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) امید است تا پایان سال ۱۳۹۷ شاهد بهره‌برداری از این آزادراه باشیم.                                                 

نظر شما