شناسهٔ خبر: 47579 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

علیرضا رحیمی مطرح کرد :

راه اندازی قطار حومه تهران یک مطالبه عمومی است/ کاهش تصادفات و آلودگی هوا با اتصال شهرهای حومه‌ای به ایستگاه‌های مترو

علیرضا رحیمی نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به معضل ترافیک در ورودی های شهر تهران گفت: راه اندازی قطارهای حومه ای در اطراف شهر تهران یک مطالبه عمومی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا رحیمی افزود: با توجه به نزدیکی و اتصال اسلامشهر به شهر تهران، مردم این منطقه خواستار اتصال قطارهای حومه‌ای به خطوط متروی تهران و دسترسی آسان به آن هستند.

وی همچنین گفت : اگرچه توجه به مطالبه عمومی مردم جایگاه ویژه‌ای دارد اما باید این امر از سوی کارشناسان به لحاظ علمی، فنی و اجرایی مورد بررسی قرار گیرد که آیا امکان این اتصال وجود دارد یا خیر؛ درصورتی که امکان آن وجود داشته باشد، حتما مورد توجه قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا،‌ نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه تا سال ۱۴۰۰ باید آمار جابه‌جایی مسافر در بخش قطارهای حومه‌ای به ۲۰ میلیون نفر در سال برسد، اظهار داشت: توسعه قطارهای حومه ای نقش برجسته‌ای در توسعه حمل و نقل عمومی دارد و موجب تسهیل رفت و آمد در حاشیه شهر‌ها می شوند.

وی با اشاره به اینکه توسعه قطارهای حومه‌ای در شهر های مختلف استان تهران ادامه دارد، افزود: اکنون تردد قطار اسلامشهر به تهران، پردیس به تهران و گرمسار به تهران را در مسیر خطوط حومه ای تعریف شده است و شهرهایی که همجوار با تهران هستند، اصرار دارند با قطارهای حومه‌ای به شبکه متروی تهران متصل شوند.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس با بیان اینکه اتصال قطارهای حومه‌ای به شبکه متروی تهران موجب دسترسی آسانتر به ایستگاه‌های مترو تهران می شود، تصریح کرد: آنچه مسلم است، اینکه خطوط حومه‌ای در تامین هوای پاک و تسهیل تردد شهروندان اثرگذار است.

وی با تاکید بر اینکه قطار های حومه‌ای سهم بسزایی در کنترل و کاهش ترافیک شهر تهران دارند، اظهار داشت: متاسفانه در تردد مردم در شهرهای مختلف استان تهران به مرکز و کلانشهرها همواره شاهد حوادث جاده‌ای هستیم که گسترش خطوط حومه ای می تواند مانع از بروز و کاهش چنین تصادفاتی شود.

رحیمی با یادآوری اینکه توسعه حمل و نقل ریلی، بار ترافیک حمل و نقل جاده‌ای را کاهش می دهد، خاطر نشان کرد: یکی از اولویت‌های بخش راه و حمل و نقل، توسعه حمل و نقل ریلی است.

وی درباره تمهیدات مجلس برای توسعه خطوط حومه‌ای گفت: توسعه حمل و نقل ریلی در برنامه های عملیاتی وزارت راه و شهرسازی قرار دارد و مجلس با تصویب قانون برنامه ششم و لوایح سالیانه بودجه تلاش می کند به دولت امکان اجرای طرح های توسعه‌ای‌اش را بدهد.

مجلس شورای اسلامی تشکیل شرکت قطارهای حومه‌ای تصویب کرده است و قرار است این شرکت زیر نظر راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نسبت به توسعه قطارهای حومه‌ای اقدام کند.

نظر شما