شناسهٔ خبر: 47596 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با دستور مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران صورت گرفت:

ارزیابی پروژه‌های مسکن مهر مازندران

نشست با دستور مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران ارزیابی پروژه‌های مسکن مهر استان در دستور کار تیم نظارت عالیه اداره کل قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران، رئیس اداره نظام‌مهندسی و مقررات ملی ساختمان و فناوری‌های نوین ساخت اداره کل راه و شهرسازی با بیان این مطلب افزود: به استناد مواد ۳۴ و ۳۵ قانون نظام‌مهندسی و کنترل ساختمان مسئولیت نظارت عالیه بر اجرای ضوابط و مقررات شهرسازی و مقررات ملی ساختمان در طراحی و اجرای تمامی ساختمان‌ها و طرح‌های شهرسازی و عمرانی شهری که اجرای ضوابط و مقررات مزبور در مورد آن‌ها الزامی است بر عهده وزارت راه و شهرسازی خواهد بود.

مؤتمنی تصریح کرد: به منظور اعمال این نظارت از سنوات گذشته تیم‌های نظارت عالیه اداره کل به‌طور موردی و سرزده و یا با دریافت شکایات ضمن بازدید از پروژه‌های ساختمانی چنانچه به تخلفی برخورد نمایند دستور اصلاح یا جلوگیری از ادامه کار را به مهندس مسئول نظارت و مرجع صدور پروانه ساختمانی ابلاغ می‌کنند.

وی افزود: در همین راستا و با توجه به حوادث اخیر با دستور ویژه مدیرکل راه و شهرسازی استان و تأکید مدیر مسکن و ساختمان بازدید، ارزیابی و تهیه گزارش از پروژه‌های مسکن مهر استان (که هنوز به بهره‌برداری نرسیده‌اند) در دستور کارگروه‌های نظارت عالیه این اداره کل قرار گرفت.

رئیس نظام‌مهندسی و مقررات ملی ساختمان اظهار امیدواری کرد: انشااله با همکاری همه دستگاه‌های دخیل در حوزه ساخت و ساز شاهد تولید مسکن امن برای شهروندان باشیم.

مؤتمنی از کلیه دست‌اندرکاران پروژه‌های ساختمانی درخواست کرد: با الزام به مقررات ملی ساختمان و رعایت ضوابط شهرسازی فردایی بهتر را برای شهروندان محترم ترسیم نمایند.

نظر شما