شناسهٔ خبر: 47600 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در گیلان برگزار شد:

جزئیات جلسه مشترک مدیران راه و شهرسازی گیلان با فرماندار شهرستان رضوانشهر

نشست با هدف بررسی پروژه‌های عمرانی شهرستان رضوانشهر و تعیین تکلیف آن‌ها، جلسه مشترک مدیرکل و جمعی از مدیران راه و شهرسازی گیلان با فرماندار شهرستان رضوانشهر در محل فرمانداری این شهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان، در این جلسه علی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با تشریح وضعیت آسفالت راه‌های روستایی شهرستان رضوانشهر گفت: از ابتدای امسال ۱۳ کیلومتر از راه‌های روستایی این شهرستان با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۲۲۲۷۹ میلیون ریال به اجرا در آمده است.

وی افزود: بهسازی راه اصلی انزلی- رضوانشهر در دو بخش به طول ۲.۷ و ۱.۹ کیلومتر با عرض ۲۵.۶ متر در حال اجراست که ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی و ۶۵ درصد پیشرفت ریالی دارد.

خاوری میزان اعتبار لازم برای اتمام این پروژه را بالغ بر ۸۰ هزار میلیون ریال عنوان کرد.

 وی به مشکل تأمین مصالح و ضرورت تهیه آن در شهرستان اشاره کرد و گفت: در سال ۹۶، ۱۱ پروژه به طول ۲۷ کیلومتر در دستور کار قرار داده‌ایم که در صورت تخصیص قیر به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه شهرستان رضوانشهر دارای دو ناحیه شرق و غرب است و طی سرشماری سال ۱۳۹۵ دارای ۸۰۱۶ نفر جمعیت است، افزود: از مساحت حدود ۷۰۰ هکتاری محدوده مصوب طرح جامع و تفصیلی،۳۳ هکتار بافت فرسوده شهری شناسایی شده است.

وی اضافه کرد: این شهر دارای ۲ محله بافت فرسوده می‌باشد که قسمت اعظم آن در محله رضوانده و کهنه کج محله واقع شده است و پرداخت تسهیلات بافت فرسوده برای شهر رضوانشهر از سال ۸۸ تا نیم سال اول ۹۶ به میزان ۳۳ واحد ۹۹۰۰ میلیون ریال بوده است.

وی با اشاره به اختصاص قیر به این شهرستان گفت: میزان قیر تخصیص داده شده به شهرداری‌های پره سر و رضوانشهر در سال ۹۵، ۲۰۰ تن بوده که تحویل داده شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان میزان مطالبات شهرداری رضوانشهر از محل تخفیفات ۵۰ درصد عوارض صدور پروانه ساختمانی در محدوده مصوب بافت فرسوده شهری (بر اساس قانون ساماندهی حمایت از تولید و عرضه مسکن – مصوب سال ۸۷) در نیم سال اول ۹۶ را بالغ بر ۳۸.۹۰۵.۵۹۰ ریال عنوان کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در این جلسه از فرماندار محترم  شهرستان رضوانشهر خواست تا به شهرداران شهرهای رضوانشهر و پره سر تأکید و ابلاغ کند که شهرداران محترم موظف به رعایت طرح‌های جامع – تفصیلی و هادی شهر بوده و کلیه پروانه‌ها بایستی بر اساس ضوابط و مقررات طرح‌های فوق صادر گردد.

وی ادامه داد: چنانچه درخواست یا مغایرتی در مورد طرح‌های مذکور در شهر رضوانشهر باشد به کمیسیون ماده ۵ و در خصوص شهر پره سر تا زمان تصویب طرح جامع شهر به کمیسیون مغایرت‌های طرح هادی ارجاع  دهند.

وی همچنین از فرماندار محترم شهرستان رضوانشهر خواست در خصوص هرگونه ساخت و ساز در خارج از محدوده شهرها به بخشداران تأکید کنند که جهت صدور پروانه ساخت و ساز ابتدا درخواست به کارگروه تخصصی امور زیربنایی استان ارجاع شود و پس از اخذ مجوز لازم، نسبت به صدور پروانه اقدام نمایند.

نظر شما