شناسهٔ خبر: 47614 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل:

راهداری اردبیل با کمبود اعتبار مواجه است

علی رحمتی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: راهداری این استان با کمبود منابع مالی و اعتباری مواجه بوده و تخصیص اعتبارات کافی نیست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل، علی رحمتی در حاشیه بررسی مشکلات راهداری اردبیل تصریح کرد: سال گذشته تخصیص اعتبارات ما صرفاً ۲۰ درصد بوده و امسال نیز تخصیص ۳۰ درصدی را شاهد هستیم.

وی افزود: این میزان تخصیص در وضعیتی است که تخصیص اعتبارات با اسناد خزانه انجام می‌شود و به عنوان مثال ما نمی‌توانیم سوخت خودرو راهداری را با اسناد خزانه تأمین کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: عملیات راهداری نمی‌تواند متوقف شود و از ابتدای سال ۱۳ هزار تن مخلوط شن و نمک خریداری شده و در طرح زمستانی ۴۲۰ راهدار با ۲۶۰ دستگاه خودرو در جاده‌ها مستقر شده‌اند.

رحمتی تأکید کرد: از سویی بسیاری از پروژه‌های عمرانی نیازمند تأمین مالی است و مشروط به تأمین مالی می‌تواند تکمیل شود.

وی خواستار توجه ویژه به اعتبارات راهداری استان شد و افزود: با توجه به اینکه فصل زمستان را پیش رو داریم انتظار می‌رود این دستگاه خدماتی حمایت شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به اینکه دولت با محدودیت منابع مالی مواجه است، ادامه داد: در توسعه زیرساخت‌های راهداری و به ویژه در توسعه مجتمع‌های رفاهی بین‌راهی ما نیازمند دستگیری سرمایه‌گذاران هستیم.

علی رحمتی افزود: هر طرح و ایده سرمایه‌گذاری به جد مورد توجه قرار گرفته و بررسی می‌شود و در عین حال مشاوره‌های لازم در اختیار سرمایه‌گذاران نیز قرار می‌گیرد تا متناسب با نیاز استان اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.

نظر شما