شناسهٔ خبر: 47662 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مروری بر حوزه هوایی در هفته‌ای که گذشت:

تشریح آخرین وضعیت طرح جامع و ترمینال سلام شهر فرودگاهی امام‌خمینی(ره)/ بهره برداری نهایی باند ۲۹ مهرآباد امکان سنجی شد/ تصویب ۲ مسیر هوایی جدید در کشور

گزارش آخر هفته تشریح آخرین وضعیت طرح جامع و ترمینال سلام شهر فرودگاهی امام‌خمینی(ره) از سوی سرپرست شرکت شهر فرودگاهی، اعلام خبر امکان سنجی برای بهره برداری نهایی باند ۲۹ مهرآباد از سوی دیر فرودگاه و انتشار خبر تصویب ۲ مسیر هوایی جدید در کشور از سوی سازمان هواپیمایی کشوری از مهمترین اخبار حوزه هوایی در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اهم اخبار حوزه هوایی طی یک هفته گذشته به شرح زیر است:

رشد ۸ درصدی پروازهای اربعين عتبات عاليات از فرودگاه‌های كشور

بر اساس آمار اداره كل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی، در اربعين سال گذشته (۲۰ آبان تا ۹ آذر) ۱۹۵۶ نشست و برخاست زيارتي عتبات عاليات با جابه جايی ۳۰۵ هزار و ۹۳۸ زائر و دو ميليون و ۸۴۴ هزار و ۵۰۸ كيلوگرم بار انجام شد كه امسال از هشتم تا بيست و هفتم آبان به ۲۱۱۵ فروند با جابه جايي ۳۱۱ هزار و ۱۷۳ مسافر و دو ميليون و ۷۶۴ هزار و ۲۲۵ كيلوگرم بار رسيد.

طبق اين آمار، کل پروازهای اربعین عتبات عالیات از کشور ایران در سال جاری نسبت به پروازهای اربعین عتبات عالیات سال گذشته در نشست و برخاست هشت درصد و در اعزام و پذیرش مسافردو  درصد افزایش و در ارسال و پذیرش بار و پست، سه درصد کاهش داشته است.

امضاء تفاهمنامه همكاری انجمن‌ دفاتر خدمات مسافرت هوايی ۹ استان با سازمان هواپيمايی كشوری

علي اصغر باريكاني اظهار داشت: در جلسه‌اي كه با حضور رئيس سازمان هواپيمايي كشوري، معاون هوانوردي و امور بين الملل، دبير انجمن شركت‌هاي هواپيمايي و روساي انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرت هوايي استان‌هاي البرز، آذربايجان شرقي، خوزستان، خراسان رضوي، بوشهر، اصفهان، فارس، سيستان و بلوچستان و بوشهر تشكيل شد و تفاهم نامه همكاري انجمن‌هاي دفاتر خدمات مسافرت هوايي ۹ استان كشور با سازمان به امضا رسيد.

وي افزود: در اين ن

افزایش امنیت در مسیر پروازی مشهد به سایر شهرها

محمدسعید شرفی در حاشیه نشست راهبردی کمیته دائمی فضای کشور در محل فرودگاه بین المللی مشهد طی گفت و گو با ایرنا افزود: در این نشست مجوز راه اندازی ۲ مسیر هوایی جدید برای مشهد و شیراز صادر گردید.

وی ادامه داد: فرودگاه مشهد حدود یک سال و نیم پیگیر تحقق این موضوع بوده است. تاکنون ورود و خروج هواپیما در مشهد یک مسیره بود لذا با فعال شدن مسیر دوم ورود و خروج هواپیما از مشهد جدا می شود.

جابجایی بیش از ۱۸ میلیون مسافر از طریق فرودگاه مهرآباد

 علی رستمی مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد، با اعلام این خبر گفت: بیش از یکسال است که عملیات عمرانی باند ۲۹ راست این فرودگاه با تلاش کارکنان فرودگاه مهرآباد در قسمت‌های عملیاتی، فنی و مهندسی همچنین تسهیلات فرودگاهی درحال اجراست.

وی درباره اقدامات پایانی برای بهره‎برداری نهایی از این باند افزود: آماده‎سازی زیرساخت‎های این پروژه بعد از اتمام باند بتنی، عملیاتی بزرگ است که فعالیت مضاعفی را می‎طلبد. در این بخش از پروژه، نصب و راه‎اندازی روشنایی باند بتنی از قبیل کاترزنی، کرگیری، زدن کانکشن باند و کابل‎های ثانویه و اولیه، بتن‎ریزی چراغ‎ها، سیلندرگذاری و نصب چراغ‌ها رو به اتمام است و زیرساخت‌های پست برق ۲۹ نیز فراهم شده است.

شهر فرودگاهی امام‌خمینی(ره) فرصتی برای جهانی شدن

فتاحی ضمن اظهار خرسندی از پیشرفت مناسب ترمینال سلام شهر فرودگاهی امام‌خمینی(ره) گفت: خوشبختانه ترمینال سلام در شهر فرودگاهی امام‌خمینی(ره) با رشد بالغ به ۲۵ درصد در چند ماه اخیر به پیشرفت فیزیکی حدود ۷۰ درصدی رسیده است که پیش‌بینی می‌شود در سال آینده همزمان با آغاز مراسم و مناسک حج بتوانیم از ترمینال سلام بهره‌برداری کنیم.

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی(ره) با اشاره به این مطلب که علاوه بر اقدامات فنی- مهندسی در ترمینال سلام در صدد ایجاد ترمینال گالری هستیم، افزود: به دستور وزیر راه و شهرسازی از برنامه‌های در دست اجرای شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی ایجاد ترمینال گالری سلام است و در نظر داریم تا با مشاوره‌های صاحبنظران و نیز حضور مشاوران و استادان سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری کشور، ترمینال سلام در خور شأن ایران اسلامی بهره برداری شود تا برگرفته از نام سلام و مفاهیم واژه‌ای و مفهومی مرتبط با معنای عمیق سلام باشد.

نظر شما