شناسهٔ خبر: 47663 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تشریح عملکرد و فعالیت‌های اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی/ افتتاح ۱۴۰۰ واحد مسکن مهر در آذربایجان غربی

جلسه تعیین و تکلیف اراضی پادگان لشکر، اصلاح محدوده قانونی شهر ارومیه درقالب مطالعات طرح تفصیلی، بهره برداری از یک هزار و ۴۰۰ واحد مسکن مهر در شهریورماه امسال و اتمام عملیات ریل گذاری حد فاصل ایستگاه راه آهن نقده تا ایستکاه راه آهن ارومیه از بارزترین فعالیت های اداره کل راه و شهرسازی استان در ماههای گذشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه شهر ارومیه گفت: طرح طراحی شهری اراضی پادگان لشکر ۶۴ ارومیه با هدف نگاه جامع به منافع عمومی تهیه و اجرا می شود.

ابراهیم مبارک قدم ادامه داد:  اراضی پادگان لشکر ۶۴ ارومیه با توجه به تعامل ایجاده شده بین دستگاه‌های اجرایی و قرارگاه شمال‌غرب نزاجا به بخش‌های مختلف فضای سبز و عمومی به شکل باغشهر، بافت تاریخی و میراث، فضاهای عرصه نمایشگاهی و مراکز تجاری و خدماتی تقسیم بندی شده است.

وی یادآور شد: طرح ساماندهی اراضی پادگان لشکر ۶۴ با محوریت حفظ یکپارچگی و انسجام کاربری‌ها در اراضی پادگان لشکر ۶۴ و حفظ منافع ارگانها اجرا می‌شود.

مبارک قدم به اصلاح محدوده طرح جامع ارومیه درقالب مطالعات طرح تفصیلی اشاره کرد و افزود:  تعیین و تکلیف مناطقی از حاشیه شهر ارومیه که سالها در انتظار خدمات شهری و زیربنایی بودند را می توان از مهمترین دستاوردهای اصلاح محدوده قانونی شهر ارومیه دانست.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی از تحویل یک هزار و ۴۰۰ واحد مسکن مهر در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: با توجه به تحویل یک هزار و ۴۰۰ واحد مسکن مهر در هفته دولت امسال  تا به امروز از مجموع ۵۰ هزار واحد مسکن مهر استان،  ۴۳ هزار و ۹۰۲ واحد تکمیل شده است.

مبارک قدم  از اتمام عملیات ریل گذاری حد فاصل ایستگاه راه‌آهن نقده تا ایستگاه راه‌آهن ارومیه خبر داد و گفت: کارهای ساخت ایستگاه راه‌آهن ارومیه به پایان رسیده و طرح راه‌آهن مراغه- ارومیه به محض اتمام عملیات روسازی در ماه‌های آینده با حضور مقامات ارشد کشوری به بهره‌برداری می رسد.

وی  با بیان اینکه تکمیل کریدور غرب کشور در حوزه آذربایجان غربی و ارتقای شاخص توسعه جاده‌های استان در راس اولویت‌بندی اجرای پروژه های راه و شهرسازی آذربایجان غربی قرار دارد، تصریح کرد: اتمام پروژه  های نیمه تمام  راهسازی به ویژه طرح ملی ساخت آزادراه ارومیه – تبریز  و بزرگراه ارومیه- مهاباد- تبریز با سرعت اجرا می‌شود.

نظر شما