شناسهٔ خبر: 47664 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان خراسان رضوي:

خلأ بازرسی در شیوه نامه اجرای ماده ۳۳ احساس می شود

حسين كامران ديسفاني رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان خراسان رضوي گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی با توجه به خلأ بازرسی که در شیوه نامه اجرای ماده ۳۳ احساس می نماید ، در نظر دارد این امر را به صورت حضور در مناطق مختلف شهرداری‌ها از طریق همکاران مجرب جامه عمل پوشانده و تاییدات مرحله ای را به دقت کنترل نماید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی خراسان رضوی حسين‌كامران ديسفاني در گردهمايي بزرگ زلزله و مديريت بحران ( سر پل ذهاب ) که در تالار " ابن هيثم" دانشگاه فرهنگيان برگزار شد، خاطرنشان کرد: ساختمان‌هايي كه طي ٢٠ سال اخير در كشور ساخته شده از نظر كيفيت و مقاومت قابل مقايسه با ساختمان‌هاي قبل از انقلاب نيست.

وی افزود: ساختمان‌هايي كه توسط بنياد مسكن انقلاب  اسلامي در روستاه‌ها ساخته شده با اصول فني و مستحكم بوده و به مراتب بهتر از برخي از واحدهايي است كه در شهرها ساخته مي‌شود.

رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان خراسان رضوي افزود: تاییداتی که به صورت جدی هنگام مراحل پرداخت وام صورت می‌گیرد، یکی از عوامل تاثیرگذار بر بهبود کیفیت ساختمان‌ها می‌باشد و چنانچه مکانیزم بازرسی و تاییدات کار انجام شده علاوه بر نظارت توسط دستگاه‌های مسئول به ویژه حاکمیتی اعمال گردد نقش بسزایی در بهبود کیفی ساخت و ساز خواهد داشت.

وی افزود:  بدین منظور اولین دفتر در منطقه ۱۲ شهر مشهد با همکاری شهرداری منطقه آغاز به کار کرده و امیدواریم ضمن اعمال این اقدام در سایر نواحی و شهرداری های مناطق، اجرائی و نتایج مطلوب در بهبود کیفیت ساخت و ساز را شاهد باشیم.

نظر شما