شناسهٔ خبر: 47696 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون وزارت امور خارجه خبر داد:

همکاری وزارت امور خارجه در توسعه گردشگری دریایی رودخانه‌های اروند و کارون

بازدید معاون وزیر امور خارجه در جریان بازید از بزرگ‌ترین بندر آزاد تجاری ایران از مساعدت و همکاری این وزارتخانه در زمینه توسعه گردشگری دریایی در رودخانه‌های اروند و کارون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، حسن قشقاوی با حضور در این مجتمع بندری از زیرساخت‌ها و امکانات آن بازدید کرد و از نزدیک با ظرفیت‌های موجود  این بندر آشنا شد.

همچنین معاون وزیر امور خارجه ضمن حضور در پایانه مسافری خلیج‌فارس از وضعیت این پایانه به از نظر  امکانات، ظرفیت پذیرش و خدمات‌رسانی به مسافران، تعداد خطوط مسافری فعال و میزان استقبال مسافران و گردشگران دریایی مطلع شد.

قشقاوی سپس به وسیله شناور از آبراه بین‌المللی اروند دیدن کرد و در جریان ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های تجاری و گردشگری این رودخانه قرار گرفت.

وی در این خصوص گفت: رودخانه‌های اروند و کارون دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه گردشگری هستند و می‌توانند به یکی از قطب‌های گردشگری کشور تبدیل شوند.

معاون وزیر امور خارجه ابراز امیدواری کرد که اهداف پیش‌بینی شده بندر خرمشهر در زمینه گردشگری دریایی به فعلیت رسانده شود و علاوه بر ایجاد رونق اقتصادی در منطقه، تعامل و قرابت فرهنگی که از پیامدهای توسعه گردشگری است را نیز به همراه داشته باشد.

قشقاوی ابراز امیدواری کرد که تجارب و دستاوردهای ارزشمند مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر در خصوص گردشگری دریایی و جابجایی مسافران در بندر شهید باهنر در رونق گردشگری دریایی رودخانه‌های اروند و کارون مفید واقع شود.

وی هر گونه مساعدت و همکاری وزارت امور خارجه پیرامون توسعه فعالیت‌های گردشگری در رودخانه‌های اروند و کارون که از سوی بندر خرمشهر و منطقه آزاد اروند در دست پیگیری است را اعلام کرد.

همچنین به گفته معاون وزیر امور خارجه، این وزارت خانه  در خصوص از میان برداشتن پرداخت عوارض شناورهای مسافری در مقابل ارائه خدمات پایلوتی در بندر بصره رایزنی و پیگیری خواهد کرد.

در جریان این بازدید مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گزارش کاملی در خصوص وضعیت آبراه اروند، لایروبی، شناورسازی مغروقه‌ها و روند پروژه‌های توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری و همچنین برنامه‌ها و اقدامات در دست پیگیری در زمینه رونق گردشگری در رودخانه‌های اروند و کارون ارائه داد.

گفتنی است در این بازدید مدیرعامل و قائم‌مقام منطقه آزاد اروند و تنی چند از مسئولان استان خوزستان نیز حضور داشتند.

نظر شما