شناسهٔ خبر: 47761 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان همدان:

بخشی از چرخه اقتصادی کشور در دست رانندگان است

محمد رودباری مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان بخشی از چرخه اقتصادی کشور در تمامی فصول سال در دست رانندگان است و تصور یک روز بدون حمل‌ونقل غیرممکن است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، محمد رودباری در پایانه کالا استان همدان با بیان اینکه حمل‌ونقل زمینه‌ساز پیشرفت اقتصاد است، گفت: جامعه هدف حوزه حمل‌ونقل تاکنون با حضور در تمامی عرصه‌های مختلف توانمندی خود را به مسئولان نظام اسلامی نشان داده‌اند.

وی با بیان اینکه رشد حمل‌ونقل زمینه‌ساز پیشرفت اقتصاد، تجارت و زندگی اجتماعی است، تأکید کرد: جایگاه خدمتگذاران حوزه حمل‌ونقل همچنان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و توسعه و پیشرفت جامعه نیازمند به وجود این خدمتگذاران است

رودباری ادامه داد: خوشبختانه توجه مسئولان به حوزه حمل‌ونقل در کشور و استان افزایش پیدا کرده و همه‌روزه شاهد ارتقای جاده‌ها به منظور تسهیل رانندگی در حوزه جابجایی بار و مسافر هستیم.

مدیرکل راهداری استان همدان، حمل‌ونقل را بستر و زیرساختی اثرگذار و اثرپذیر در چرخه اقتصاد کشور عنوان کرد و گفت: حمل‌ونقل استان همدان به شکل صددرصدی از طریق جاده‌ها انجام می‌شود.

محمد رودباری در ادامه با تأکید بر ضرورت نوسازی ناوگان حمل‌ونقل کالا و مسافر استان تصریح کرد: فرسودگی ناوگان باری و مینی‌بوسی در استان همدان به یک معضل تبدیل شده است.

این مسئول ادامه داد: عمر ناوگان باری استان بالاتر از میانگین کشوری است و رانندگان باید نسبت به نوسازی ناوگان استقبال کنند.

رودباری با تأکید بر اینکه سن ناوگان باری همدان ۲۹ سال است که این میزان نسبت به میانگین عمر ناوگان کشوری بالاتر است، اظهار کرد: از ۱۳ هزار دستگاه کامیون موجود در استان ۶ هزار دستگاه به مرز فرسودگی رسیده است.

وی با بیان اینکه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در راستای نوسازی ناوگان باری با دو شرکت خودروسازی قراردادهایی منعقد کرده است، یادآور شد: ۷۰ درصد قیمت خودرو به صورت تسهیلات در اختیار رانندگان قرار می‌گیرد که ۹ درصد از سود تسهیلات توسط راننده و بقیه معادل حدود ۱۶ درصد توسط دولت پرداخت می‌شود.

رودباری با اشاره به اینکه این اقدام دولت به منظور تشویق به نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی است، بیان کرد: برای نوسازی ناوگان اتوبوس، سواری و ون تسهیلاتی با نرخ سود ۴ تا ۱۰ درصد پرداخت می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه انتظار می‌رود رانندگان از فرصت ایجاد شده بهترین استفاده را داشته باشند، تصریح کرد: توسعه ناوگان روستایی نیز شامل دریافت تسهیلات با نرخ ۴ درصد می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همدان با بیان اینکه ناوگان مینی‌بوسی استان همدان فرسودگی بالایی دارد، افزود: بر اساس استانداردها، مینی‌بوس با ۱۵ سال بیشتر جزء خودروهای فرسوده محسوب می‌شود که متأسفانه میانگین عمر هزار و ۳۰ دستگاه مینی‌بوس استان همدان ۲۹ سال است.

رودباری تأکید کرد: دولت تمهیدات لازم را برای نوسازی ناوگان فرسوده در سطح کشور اندیشیده و زمینه را فراهم کرده است که باید رانندگان و فعالان این حوزه گام‌های اساسی در این زمینه بردارند.

گفتنی است، در این مراسم که به همت انجمن‌های صنفی کالا و رانندگان همدان برگزار شد، از رانندگان حاضر در مراسم با اهداء هدایایی تجلیل شد.

نظر شما