شناسهٔ خبر: 47768 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

رحمت‎الله مه‌آبادی:

فلایت چک نمونه همدلی و انسجام سازمانی است/ شركت فرودگاه‌ها ۲۱۶ دستگاه کمک ناوبری دارد

رحمت‌اله مه‌آبادي مدیرعمل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران گفت: در کشور ۲۵۰ دستگاه کمک ناوبری وجود دارد که ۲۱۶ دستگاه برای شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران و باقی برای مجموعه‎های دیگراست که همگی آنها حداقل دو بار، آن هم در زمانی بسیار کوتاه و با حداقل استهلاک هواپیما و صرفه‎جویی زیاد در مصرف سوخت چک شده‎اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، رحمت‎اله مه‌آبادی در جلسه تقدیر از زحمات کارکنان مرکز وارسی پرواز گفت: یکی از بحرانهای شرکت فلایت چک بود به طوری که مدت‎ها بود سامانه‎های راداری و ناوبری فرودگاه‎های کشور چک نشده بودند.

وی فلایت چک را نمونه بارزی از همدلی و انسجام سازمانی دانست و گفت: در این زمینه همه از بزرگان شرکت تا یکایک شما عزیزان در مرکز وارسی پرواز بسیج شدید تا یک کار بزرگ انجام دهید و تحمل سختی‎ها، فشارها و مقاومت‎ها و موفقیت در انجام کار باعث شد نشاط و شعف به مجموعه شما باز گردد و امیدوارم با آمدن هواپیمای دوم، ناوگان کامل‎تر شود و بتوانیم برنامه‎های مدنظر همچون تبدیل این مرکز به یک شرکت و گسترش خدمات آن را اجرایی کنیم.

وی افزود: روند تهیه و انتقال هواپیمای فلایت چک بسیار استرس‎زا بود و با تلاش و از خودگذشتگی شما بود که خیلی سریع، قاطع، خوب و بدون بروز هیچگونه اشکالی کار را به جلو بردید و باعث شدید که این بحران به ارزش و فرصت تبدیل شد.

مه آبادی با اشاره به اینکه در روند فلایت چک زحمات زیادی کشیده شده و تجربیات زیادی به دست آمده است، ادامه داد: من از دشواری‎های که در این زمینه متحمل شده‎اید کاملاً آگاه هستم و گزارش کارتان به طور مداوم به من رسیده است. شما در بطن کار بودید و از جزئیات آن اطلاعات زیادی دارید بنابراین از آقای کاشف علی‎پور می‎خواهم که برنامه‎ریزی کند تا این تجربیات در قالب یک کتاب، مستندسازی شود تا نسل بعدی بداند که به چه شکلی این کار انجام شده است و از آن بهره بگیرد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران با بیان این دغدغه که در ادامه مسیر هم انسجام و همدلی موجود در میان بخش‎های مختلف این مرکز حفظ شود، گفت: شما افتخار شرکت هستید و درخواست می‎کنم که حرفه‎ای عمل کنید و از این ابزار به خوبی بهره بگیرید و از حواشی و مسائل احساسی و هیجانی بپرهیزید. همانطور که تاکنون با هم یکدل و همراه بودید و خود را نسبت به هم برتر ندانسته‎اید همچنان رفیق بمانید و از کارهایی که میان‎تان جدایی ایجاد می‎کند دوری کنید.

وی با بیان اینکه شرکت توسط همه اعضای آن اداره می‎شود و اهمیت خود را از حضور و تخصص آنها می‎گیرد، گفت: اگر خوب کار نمی‎کردید و همدلی نمی‎کردید که شرکت مهم نمی‎شد! همین تلاش‎ها و کارهای شما به عنوان گروهی فوق حرفه‎ای، در کنار تلاش دیگر واحدهای شرکت بود که به ما اجازه داد بتوانیم در مذاکرات‎مان امتیازهایی را بگیریم و شورای امنیت ملی برای ایجاد راه‎های جدید، که نقش بسیار مهمی در افزایش ایمنی پروازها دارد، به ما کمک و مساعدت کرد.

وی با اشاره به مسئولیت‎پذیری و تلاش بسیار زیاد کارکنان مرکز وارسی پرواز گفت:در کشور ۲۵۰ دستگاه کمک ناوبری وجود دارد که ۲۱۶ دستگاه برای شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران و باقی برای مجموعه‎های دیگراست که همگی آنها حداقل دو بار، آن هم در زمانی بسیار کوتاه و با حداقل استهلاک هواپیما و صرفه‎جویی زیاد در مصرف سوخت چک شده‎اند.

رئیس هیئت مدیره شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در مورد انعکاس فعالیت‎های مرکز وارسی پروازی ادامه داد: آنطور که دیدم روابط عمومی شرکت، که بارها گفته‎ام از ما جلوتر حرکت می کند و من گاهی به دلیل مشغله‎ها نمی‎توانم آنها را همراهی کنم، پوشش خوبی از فعالیت‎های شما داشته است و درخواست می‎کنم با برقراری ارتباطی نزدیک‎تر با همکاران حرفه‎ای‎مان در روابط عمومی بتوانید از این فرصت بهره‎برداری بیشتر و مؤثرتری کنید.

مه‎آبادی در مورد رفع مشکلات شغلی کارکنان مرکز وارسی پرواز گفت: رفع دغدغه‎های همکاران در اولویت‎مان است. ما صادقانه تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت خواهیم کرد و هر جا که بتوانیم کار می‎کنیم و هر جا که از دستمان خارج باشد را با اطلاع‎تان می‎رسانیم.

مه آبادی ضمن تشکر از سید احمد مومنی رخ، مشاور عالی مدیرعامل در امور عملیات هوانوردی که این مسئولیت سنگین را برعهده گرفت و به خوبی کار را هدایت کرد و همچنین کاپیتان کاشف علی‎پور رئیس مرکز وارسی پروازی، در پایان به متخصصان این مرکز گفت: سلامت و نشاط شما برای شرکت اهمیت بسیار زیادی دارد و درخواست می‎کنم‎ که حتماً به ایمنی پرواز و سلامت خودتان توجه زیادی داشته باشید و به خاطر سرعت دادن به انجام وظایف جان خود را به خطر نیندازید.

امیدوارم روند به‎روز بودن کارکنان مرکز وارسی پرواز ادامه یابد

در ادامه مشاور عالی مدیرعامل در امور عملیات هوانوردی ضمن تشکر از مدیرعامل به دلیل پذیرفتن این مسئولیت بزرگ و ایستادگی در آن گفت: در این رابطه آقای ترکان در جمعی گفت که با این کار کشور را از نکبت نجات دادید؛ یعنی از وابستگی به کشورهایی مانند مغولستان و قزاقستان پاکستان در این زمینه و پرداخت هزینه‎های گزاف نجات یافتیم.

مومنی رخ گفت: من به عنوان همکار قدیمی از شما تشکر می‎کنم و اینکه توانسته‎اید با مراکز بین‎المللی آموزشی مانند آفریقای جنوبی ارتباطات خوبی داشته باشید و اقدام به دریافت آموزش‎های تخصصی رایگان و با تخفیف کنید خیلی خوب است و امیدوارم همین روند به‎روز بودن همکارانمان در این مرکز ادامه پیدا کند.

شش ساعت نشستن مداوم در هواپیما کار دشواری است

در ادامه کاپیتان کشتکار از خلبانان هواپیمای فلایت چک گفت: در جریان راه‎اندازی فلایت چک در شرکت یک وحدت رویه و همدلی خاصی میان هر سه بخش مرکز وارسی پرواز وجود داشت و هیچ اختلافی میان‎مان وجود نداشته و ندارد اما شناساندن مجموعه فلایت چک در هر سه بخش کار بسیار مهمی است و خیلی‎ها هنوز نمی‎دانند در این یک سال و نیم چه اتفاقاتی افتاده است.

وی با اشاره به اینکه این مرکز یکسری نیازهای حرفه‎ای دارد که باید به آنها توجه شود، گفت: باید در مورد وارسی پروازی نگاه ستاد در همه مسائل همچون آموزش، ماموریت و غیره از حالت اداری به عملیاتی تغییر کند.

کشتکار در مورد دشواری و حساسیت کار فلایت چک افزود: برای انجام یک ماموریت معمولاً شش ساعت بدون حرکت بر روی صندلی می‎نشینیم و حتی از خوردن و آشامیدن پرهیز می‎کنیم و این کار بسیار دشواری است و باعث گرفتگی پا و عوارض کمر می‎شود.

در این جلسه که عصر شنبه ۹ دی برگزار شد، کاپیتان کاشف علی‎پور نیز ضمن تشکر از پشتیبانی هیئت مدیره و مدیران ارشد شرکت، از تلاش دلسوزانه همکاران خود در مرکز وارسی پروازی قدردانی کرد.

نظر شما