شناسهٔ خبر: 47786 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین خبر داد:

واگذاری ۴۲۵ واحد مسکن مهر به مددجویان کمیته امداد/ صرف بیش از ۳۲ میلیارد تومان جهت ارائه خدمات شهری و روبنایی در ناحیه شهری مهرگان

مسعود حق لطفی مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره به تأکید وزیر بر ارائه خدمات شهری و روبنایی در پروژه‌های مسکن مهر عنوان کرد: تاکنون برای خدمات زیربنایی در ناحیه شهری مهرگان ۱۱ میلیارد تومان هزینه انجام داده‌ایم و ۱۴ میلیارد تومان نیز برای ساخت هفت پارک محلی، کلانتری و خرید نردبان آتش‌نشانی صرف شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مسعود حق لطفی در نشست با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: اداره کل راه و شهرسازی توان و ظرفیت خود را برای تکمیل و واگذاری تمام واحدهای مسکن مهر پیش‌بینی شده در استان بکار گرفته تا بتواند حداکثر تا پایان نیمه اول سال ۹۷ واحدهای بدون مانع را به متقاضیان واجد شرایط واگذار نماید.

وی در مورد ظرفیت مسکن مهر استان بیان کرد: مسکن مهر استان قزوین برای سکونت حدود ۱۱۰ هزار نفر پیش‌بینی شده و دستگاه‌های اجرایی مرتبط باید پای کار بیایند تا به مرور خدمات روبنایی و شهری مورد نیاز ساکنین آن احداث و راه‌اندازی شود.

حق لطفی اظهار کرد: بخش عظیم پروژه مسکن مهر در استان در ناحیه شهری مهرگان ساخته شده است که برای ساخت آن ۴۰۰ هکتار زمین به کار گرفته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گفت: حدود ۱۳ هزار واحد مسکن مهر سه‌جانبه می‌باشد که شامل پیمانکار، بانک، مردم و راه و شهرسازی می‌باشد و کلیه زمین‌های مورد نیاز این طرح در استان توسط این اداره کل تأمین شده است همچنین ۱۴ هزار واحد نیز مربوط به قرارداد تعاونی مسکن اداره کل تعاون است.

حق لطفی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۷۰۰ واحد مسکن بدون متقاضی در استان داریم، گفت: ۱۲ درصد باقی‌مانده مسکن مهر استان ۶۰ تا ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تلاش بر این است که تا پایان نیمه اول سال آینده تکمیل شوند.

مسعود حق لطفی بیان کرد: ما اکنون به دنبال افزایش وام واحدهای مسکن مهر از ۲۵ میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان می‌باشیم تا متقاضیان با شرایط بهتری بتوانند صاحب‌خانه شوند.

وی در مورد توافق صورت گرفته بین اداره کل راه و شهرسازی و کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: طبق توافق‌نامه اداره کل راه و شهرسازی ۴۲۵ واحد مسکن مهر به مددجویان کمیته امداد واگذار می‌نماید که از این تعداد ۳۵۰ واحد بدون آورده اولیه واحدهای خود را دریافت خواهند کرد.

وی افزود: همچنین تعداد ۷۵ واحد دیگر نیز به مددجویان واگذار می‌شود که آورده آن‌ها توسط کمیته امداد استان تأمین می‌شوند.

حق لطفی بیان کرد: تاکنون برای ساخت واحدهای مسکن مهر مددجویان کمیته امداد استان با رایزنی‌هایی که داشته‌ایم توانسته‌ایم ۱۱ میلیارد تومان بودجه از وزارت راه و شهرسازی دریافت نماییم.

حق لطفی با اشاره به تأکید وزیر راه و شهرسازی بر ارائه خدمات شهری و روبنایی در پروژه‌های مسکن مهر و تخصیص اعتبار ایشان به این موضوع در سفر به استان و بازدید از مهرگان عنوان کرد: تاکنون برای خدمات زیربنایی در ناحیه شهری مهرگان ۱۱ میلیارد تومان هزینه انجام داده‌ایم و ۱۴ میلیارد تومان نیز برای ساخت هفت پارک محلی، کلانتری و خرید نردبان آتش‌نشانی صرف شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بیان کرد: از محل اعتبارات اداره کل راه و شهرسازی ۷ میلیارد تومان نیز به شهرداری محمدیه برای انجام خدمات شهری مهرگان تخصیص یافته است.

وی افزود: در زمینه خدمات روبنایی تاکنون توانسته‌ایم ۱۲ مدرسه بسازیم و ۷ مدرسه نیز در آینده برای ارائه خدمات به ساکنین تکمیل و بهره‌برداری می‌شوند.

حق لطفی اظهار کرد: ۵۴۳۹ واحد تاکنون برای قشر ضعیف استان واحد مسکونی ساخته و واگذار نموده‌ایم که از این تعداد ۳۵۴ واحد برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد استان می‌باشد.

وی افزود: ۱۵۷۸ واحد نیز به خانواده‌های دارای دو معلول و بیشتر و همچنین ۳۵۲۷ واحد به زنان سرپرست خانوار واگذار نموده‌ایم.

وی عنوان کرد: در حال حاضر در ناحیه شهری مهرگان از تعداد ۲۸ هزار واحد مسکونی ۱۸ هزار واحد در حال استفاده و سکونت می‌باشند.

نظر شما