شناسهٔ خبر: 47788 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

طی نه ماهه امسال صورت گرفت:

تخلیه و بارگیری کالا در بندر امام خمینی(ره)

عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: تخلیه و بارگیری انواع کالا طی نه ماهه امسال در بندر امام خمینی (ره) از مرز ۳۳ میلیون و ۶۱۰ هزار تن گذشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان با اشاره به تخلیه و بارگیری بیش از ۳۳ میلیون و ۶۱۰ هزار تن انواع کالاهای نفتی و غیرنفتی طی بازهٔ زمانی مذکور در این مجتمع بزرگ بندری، میزان تخلیه و بارگیری انواع کالاهای غیرنفتی را بالغ بر ۱۹ میلیون و ۲۹۲ هزار تن عنوان کرد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

دریس همچنین میزان تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی طی این بازه زمانی را ۱۴ میلیون و ۳۱۷ هزار تن عنوان کرد که از رشد ۳ درصدی نسبت به مدت مشابه برخوردار بوده است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) تعداد کشتی‌های ورودی به این مجتمع بزرگ بندری را معادل ۷۷۲ فروند برشمرد که میانگین ظرفیت ناخالص آن‌ها در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۳۵ درصد رشد داشته و به عبارتی با پهلوگیری این کشتی‌های با ابعاد و ظرفیت بزرگ‌تر زمینه برای تخلیه و بارگیری حجم بیشتر کالا، ایجاد صرفه اقتصادی برای بازرگانان و کاهش قیمت تمام شده کالا برای مصرف‌کننده فراهم آمده است.

در ادامه دریس با اشاره به فعالیت مجهزترین پایانه مسافری دریایی در بندر خرمشهر بیان کرد: با جابجایی بالغ بر ۲۲۲ هزار نفر از این مرز دریایی، مسافرت در این بندر نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۳۲ درصد را رشد نشان می‌دهد.

گفتنی است منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با ۱۱۰۴۴ هکتار وسعت و برخورداری از ۴۰ پست اسکله و اتصال به بزرگراه‌ها و راه‌آهن سراسری کشور، پهناورترین بندر تجاری ایران است که نقش مهمی در تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی مورد نیاز هموطنان ایفا می‌کند.

نظر شما