شناسهٔ خبر: 47790 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی مطرح کرد:

ضرورت فعالیت شرکت‌های بندری در زمینه بازاریابی/ تعیین تکلیف طرح‌های سرمایه‌گذاری بالای ۵۰ درصد پیشرفت

نشست معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی خواستار فعال شدن شرکت‌های سرمایه‌گذاری بنادر در زمینه بازاریابی و همچنین ارائه طرح‌های سرمایه‌گذاری از سوی آن‌ها برای حضور در اراضی ۲۴۰۰ هکتاری بندر شهید رجایی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، محمدعلی حسن‌زاده محمدی با همراهی جمعی از مدیران ارشد حوزه معاونت امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی از بخش‌های مختلف بندر شهید رجایی بازدید کردند.

عضو هیئت عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی پس از این بازدید، در نشستی با مدیران شرکت‌های سرمایه‌گذار بخش خصوصی که در سالن کنفرانس منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی برگزار شد، گفت: در شرایط فعلی اقتصاد کشور، ضرورت دارد که به کسب و کار در بنادر نگاهی تازه داشته باشیم.

وی افزود: در همین رابطه، ضرورت دارد که شرکت‌ها برای رونق بیشتر طرح‌های سرمایه‌گذاری خود به سمت فعالیت‌های بازاریابی و جذب مشتری باشند.

حسن‌زاده بنادر را گلوگاه‌های اقتصادی کشور توصیف کرد و با تأکید بر لزوم خارج شدن وضعیت قراردادهای سرمایه‌گذاری در دست ساخت افزود: به دنبال تعیین تکلیف پروژه‌های عمرانی مربوط به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی هستیم که بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: در راستای بسته شدن پرونده طرح‌های نیمه‌تمام سرمایه‌گذاری در بنادر، برنامه‌ای در دستور کار داریم که پس از انجام بررسی‌های کارشناسی دقیق، قراردادها را مورد بازنگری قرار داده و وضعیت طرح‌های بلاتکلیف را مشخص کنیم.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش، خواستار حضور سرمایه‌گذاران در اراضی ۲۴۰۰ هکتاری بندر شهید رجایی برای ساخت کارخانه، مراکز تولیدی و فعالیت‌های ارزش‌افزوده شد.

اله مراد عفیفی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز در این نشست به ارائه گزارشی مختصر از وضعیت طرح‌های در دست ساخت توسط شرکت‌های بخش خصوصی در بندر شهید رجایی پرداخت و تصریح کرد: برای دهه فجر امسال، بهره‌برداری از ۷ طرح عمده سرمایه‌گذاری در بخش‌های نفتی، آب‌شیرین‌کن و لجستیک کالا و کانتینر هدف‌گذاری شده است.

وی مهم‌ترین نتیجه این سرمایه‌گذاری‌ها را رونق اشتغال، ایجاد پویایی در اقتصاد ملی و همچنین زمینه‌سازی برای بهبود معیشت و رفاه مردم عنوان کرد.

شایان ذکر است، در بخش دیگری از برنامه این سفر یک‌روزه، نخستین جلسه کارگروه مشترک سازمان بنادر و دریانوردی با شرکت راه‌آهن با حضور معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی، در بندر شهیدرجایی نیز برگزار و نقشه راه افزایش سهم ریل در جابجایی کالا بین بندر و پسکرانه با حضور مهندس داوودی معاون سیر و حرکت راه‌آهن و سایر مدیران ذیربط این شرکت بررسی شد.

در نهایت راهکارهای چگونگی ارتقای سهم ترافیک کالای ریلی در قالب صورت‌جلسه فی‌مابین معاونت امور بندری سازمان، معاونت سیر و حرکت راه‌آهن، اداره کل بنادر و دریانوردی استان و اداره کل راه‌آهن استان هرمزگان مورد بررسی قرار گرفت و در قالب زمان‌بندی مشخص اجرایی، برای هر یک از موضوعات مورد بحث، توافقاتی صورت گرفت.

نظر شما