شناسهٔ خبر: 47800 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

محبوبی خبر داد:

اختصاص بخشی از تسهیلات صندوق مسکن یکم به نوسازی بافت‌های فرسوده گلستان

حسین محبوبی مدیرکل راه و شهرسازی گلستان و دبیر ستاد احیای بافت‌های فرسوده استان اعلام کرد: بخشی از تسهیلات صندوق مسکن یکم برای نوسازی واحدهای مسکونی مستقر در بافت‌های فرسوده استان پرداخت می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، حسین محبوبی در گفت و گویی خبری با اشاره به اینکه این تسهیلات پس از مرحله پی‌ریزی به واحدهای مذکور پرداخت می‌شود، گفت: سال گذشته سهمیه پرداخت تسهیلات در استان یک هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی بوده اما در سال جاری بیش از ۷۰۰۰ واحد می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

همچنین مدیرکل راه و شهرسازی گلستان افزود: در ده ماهه امسال تاکنون ۳۱۶ واحد برای دریافت این تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که ۲۱۷ واحد آن به بانک مسکن به‌عنوان بانک تخصصی معرفی و مابقی نیز به سایر بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

محبوبی ادامه داد: تسهیلات صندوق مسکن یکم صرفاً برای ساخت واحدهای مسکونی در بافت فرسوده در قالب عقد مشارکت مدنی با توجه به حجم پروژه در ۲۴ ماه معادل ۲ سال و حداکثر مجموع دوران مشارکت مدنی و فروش اقساطی طرح‌ها نیز ۱۴۴ ماه معادل ۱۲ سال است. همچنین پرداخت این تسهیلات به صورت مرحله‌ای و متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه طبق نظر ارزیاب بانک صورت می‌گیرد.

این مقام مسئول اعلام کرد: شرایط پرداخت تسهیلات نوسازی واحدهای مسکونی مستقر در بافت‌های فرسوده استان در بانک‌های عامل به ازای هر واحد مسکونی در شهرهای گرگان و گنبد ۴۰۰ میلیون ریال با نرخ ۱۸ درصد است که دولت متعهد به پرداخت ۱۰ درصد آن از محل یارانه بخش مسکن که این موضوع از سوی این اداره کل در حال پیگیری به منظور تحقق آن است.

وی اضافه کرد: در سایر شهرهای استان نیز رقم این تسهیلات ۳۰۰ میلیون ریال است.

محبوبی ادامه داد: این تسهیلات هم به متقاضیان نوسازی و هم به انبوه‌سازان پرداخت می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان افزود: استفاده مردم و انبوه‌سازان از ضوابط تشویقی یکی دیگر از اهداف نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی مستقر در بافت‌های فرسوده استان برای حضور بیشتر مردم و انبوه‌سازان در این مناطق است.

محبوبی بیان کرد: متقاضیان با مراجعه به اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی و در شهرستان‌ها به ادارات راه و شهرسازی می‌توانند جهت بهره‌مندی از این تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی گردند.

۱۶ شهر استان گلستان دارای بافت فرسوده به مساحت بیش از دو هزار و ۲۸ هکتار است که ۹۷۳ هکتار آن در شهرهای گرگان و گنبدکاووس واقع شده‌اند.

بافت‌های فرسوده گرگان مرکز استان گلستان بیشتر محلات میخچه گران، سرپیر، کوی سجادیه، کوی فردوسی، آلوچه باغ، ملل، محله امام رضا (ع)، قزاق محله، میرکریم و کوی طالقانی را شامل می‌شود.

نظر شما