شناسهٔ خبر: 47814 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

خادمی در بازدید از محورهای مواصلاتی شهرستان اقلید خبر داد:

تکمیل فاز اول جاده طریق الرضا اقلید فارس تا پایان سال ۹۶

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی، رئیس کمیسیون عمران مجلس، نماینده مردم شهرستان اقلید ، معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، مدیرکل راه و شهرسازی فارس، فرماندار شهرستان اقلید و جمعی از مدیران ذیربط از روند اجرایی پروژه‌های در حال اجرای محورهای مواصلاتی شهرستان اقلید بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس، خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: فاز اول جاده طریق الرضا تا پایان سال ۹۶ مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت و با توجه به پروژه‌هایی که در شهرستان اقلید در حال اجراست و در مسیر ارتباطی چندین استان قرار گرفته در آینده این شهرستان با تحول عظیمی در حوزه‌های مختلف روبرو خواهد شد.

وی همچنین گفت: با توجه به قرار گرفتن آزادراه طریق الرضا در مسیر هشت استان و ترافیک بالای آن، فاز اول آن تا پایان سال ۹۶ پایان و فاز دوم آن نیز تا پایان سال ۹۷ مورد بهره‌برداری و همچنین تلاش در جهت تأمین اعتبار برای قطعه سوم این پروژه به مسافت ۱۹۰ کیلومتر در اولویت قرار خواهد گرفت.

خادمی با اشاره به تأمین اعتبار برای روشنایی و تهویه تونل اباصالح المهدی در خصوص اصلاح و ایمن‌سازی محور سورمق – اقلید نیز تصریح کرد: مطالعات و مشاوره‌های در خصوص محور سورمق – اقلید انجام و نسبت به اصلاح آن اقدامات مقتضی صورت و ۱۸ کیلومتر از آن تبدیل به بزرگراه می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن تشریح اولویت‌ها و فعالیت‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در شهرستان اضافه کرد: بنا به اهمیت و اولویت راه‌های روستایی، اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نسبت به مرمت و روکش آسفالت جاده‌های روستایی شهرستان اقلید اقدامات لازم را مدنظر قرار می‌دهد.

حسین افضلی نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با انجام جلسات متعدد در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بسیاری از مسائل و مشکلات حوزه راه در شهرستان اقلید انعکاس و مورد بررسی قرار گرفته و با تلاش همه متولیان امر از این به بعد شاهد پیشرفت و توسعه جاده‌ای در این شهرستان خواهیم بود.

وی در خصوص جاده‌های روستایی گفت: جاده‌های روستایی اغلب دچار فرسودگی شده و نیاز به یک مرمت و اصلاح کارشناسی و اصولی داشته و این امر در اولویت برنامه‌ها قرار خواهد گرفت.

افضلی تصریح کرد: از عمده مطالبات مردم شهرستان اقلید در حوزه راه  توجه به اصلاح و مرمت جاده‌ها، مرتفع شدن مشکلات تهویه و روشنایی تونل اباصالح المهدی و همچنین مرمت و اصلاح جاده‌های روستایی می‌باشد .

علیرضا سیاهپور مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس ضمن تشریح پروژه‌های در حال انجام و شرایط ویژه شهرستان اقلید از پروژه‌های آتی این اداره کل در شهرستان مذکور گفت و افزود: این اداره کل طی دو سال گذشته همواره توجه ویژه‌ای به شهرستان اقلید داشته و فعالیت‌های راهداری در این شهرستان گواه این مطلب است اما کمبود منابع مالی مانع از تحقق تمامی برنامه‌های پیش‌بینی شده در این شهرستان است.

گفتنی است محمدرضا رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز توجه به توسعه جاده‌ها به خصوص در مناطق روستایی را لازم و ضروری برشمرد و بیان کرد: توجه به توسعه و ارتقاء راه‌های روستایی جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها و همچنین رونق اقتصادی را برای آنان رقم خواهد زد.‌

نظر شما