شناسهٔ خبر: 47823 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رودباری خبر داد:

فعالیت بیش از ۱۳ هزار دستگاه خودرو در ناوگان بار استان همدان

محمد رودباری مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان از فعالیت ۱۳ هزار و ۹۰ دستگاه خودرو در ناوگان بار استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، محمد رودباری در گفتگویی درباره وضعیت ناوگان باری این استان گفت: ۳۴۴ هزار و ۲۶۶ دستگاه خودرو در ناوگان بار کشور فعال وجود دارد که از این تعداد ۱۳ هزار و ۹۰ دستگاه مربوط به استان همدان است.

وی افزود: بیشتر این خودروها خودمالک هستند و تنها حدود ۲۳۰ دستگاه از آن‌ها در شرکت‌ها فعالیت دارند.

رودباری ادامه داد: به همه رانندگان دارای خودروی با سن بالای ۵۰ سال اعلام شده است که از ابتدای سال آینده بارنامه (شناسنامه بار) برای آن‌ها صادر نمی‌شود و باید برای نوسازی خودروی خود اقدام کنند.

رودباری بیان کرد: هم‌اکنون متوسط سن بار کشور ۱۷.۴۸ و استان همدان ۲۵.۲۴ سال است، یعنی میانگین سن ناوگان بار استان همدان در مقایسه با کشور ۷.۷۶ سال بیشتر است.

وی با تأکید به اینکه سن در نظر گرفته شده برای فرسودگی خودروهای فعال در حوزه بار هم ۲۵ سال است، تصریح کرد: اکنون تسهیلات بانکی برای نوسازی ناوگان با سن بالای ۳۵ سال تعلق می‌گیرد و نوسازی در حال حاضر برای خودروهای فعال حوزه بار با این سن اجرا می‌شود.

۷۰ درصد بار قابل‌حمل استان، کالای کشاورزی و معدنی است

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان در ادامه با اشاره به بارهای قابل‌حمل استان یادآور شد: ۷۰ درصد بار قابل‌حمل در استان همدان کالای کشاورزی و معدنی است و هم‌اکنون محموله‌های این دو حوزه، از استان به مناطق مختلف کشور با ناوگان باری حمل می‌شود.

محمد رودباری افزود: باید به یاد داشته باشیم که عمده محصولات استان کشاورزی و معدنی است و خط آهن نمی‌تواند تهدیدی برای ناوگان بار استان باشد.

وی اظهار کرد: حمل بار یا کالا با خطوط ریلی تنها زمانی صرفه اقتصادی دارد که بار با تناژ بالا بارگیری و در یک مقصد مشخص تخلیه شود.

نظر شما