شناسهٔ خبر: 47856 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

با صدور پیام مطرح شد؛

تسلیت وزیر راه و شهرسازی به مناسبت درگذشت علی‌اکبر معین‌فر/ تاكيد بر يادگارهای ماندگار مرحوم معين‌فر در عرصه‌های علمی و مهندسی

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در پیامی درگذشت علی‌اکبر معین‌فر نخستين وزیر نفت دولت موقت جمهوری اسلامی ایران، بنیانگذار مهندسی زلزله کشور و مؤسس شبکه ملی شتابنگاری زلزله را تسلیت گفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در پیامی درگذشت علی اکبر معین فر اولین وزیر نفت دولت موقت جمهوری اسلامی ایران، بنیانگذار مهندسی زلزله کشور و مؤسس شبکه ملی شتابنگاری زلزله را به خانواده آن مرحوم، همکاران جامعه علمی و مهندسی کشور  تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت وزیر راه و شهرسازی به شرح زیر است:

انا لله و انا الیه راجعون

از شمار دو چشم یک تن کم 

وز شمار خرد هزاران بیش 

درگذشت مبارز نستوه، جناب آقای مهندس علی‌اکبر معین‌فر اولین وزیر نفت دولت موقت جمهوری اسلامی ایران، بنیانگذار مهندسی زلزله کشور و مؤسس شبکه ملی شتابنگاری زلزله و استاد گروه کثیری از مهندسان ایران جای تأثر فراوان دارد.

انسان والامقامی که با تلاش و همت بلند خود نقش‌های ماندگاری را در عرصه‌های علمی و بویژه مهندسی این مرز و بوم به یادگار گذارد و ما در حوزه مهندسی ساختمان در ایران مدیون وی هستیم. بی‌تردید تلاش‌های مجدانه ایشان در تدوین آیین‌نامه طراحی ساختمان‌ها در برابر زلزله در طول چند دهه گذشته هرگز از یادها نخواهد رفت.

اینجانب فقدان آن استاد فرزانه را به خانواده آن مرحوم، همکاران جامعه علمی و مهندسی کشور و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض نموده و از درگاه حضرت احدیت برای آن فقید سعید علو درجات را آرزو مندم.

عباس آخوندی
وزیر

 

نظر شما