شناسهٔ خبر: 47867 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه‌آهن هرمزگان تشریح کرد:

جزئیات عملکرد ۹ ماهه راه‌آهن هرمزگان/ رشد ۳۰ درصدی حمل ریلی در بندر شهید رجایی

قطار در بندر مدیرکل راه‌آهن هرمزگان عملکرد ۹ ماهه این اداره کل در زمینه تخلیه، بارگیری، تن کیلومتر مرزی و حمل کانتینری از مبادی معدن و ایستگاه‌های گلگهر، بندر شهید رجایی، پالایشگاه و منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه‌آهن هرمزگان، محمد پورفخری، در باره عملكرد ۹ ماهه این اداره كل در زمینه بارگیری گفت: ۵ میلیون و ۸۶۲ هزار و ۹۲۲ تن انواع محمولات و مواد معدنی و كالاهای تجاری، در مبادی ایستگاههای گل گهر، معدن گل گهر و بندرشهید رجایی بارگیری شده است كه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۶ درصد رشد را نشان میدهد.

وی اضافه کرد: در زمینه تخلیه نیز به میزان ۸ میلیون و۷۷۰ هزار و ۹۹۸ تن انواع محمولات و مواد معدنی در سایر خطوط تخلیه این اداره كل شامل: پالایشگاه، منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس(باركو)، بندر شهید رجایی و خطوط تخلیه دستی مانوری تخلیه شده است كه این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد رشد داشته است. 

مدیر كل راه آهن هرمزگان خاطرنشان کرد: در همین مدت عملكرد راه آهن هرمزگان به میزان ۱۴ میلیون و ۶۳۳ هزار و ۹۲۰ تن كالا و محمولات بوده كه رشد ۱۵ درصدی را نشان داده و موجب رسیدن تن كیلومتر مرزی به میزان ۵ میلیارد و ۷۱۳میلیون و ۸۳۰ هزار و ۳۶۴ تن كیلومتر شده كه رشد۱۶ درصدی را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد. 

پورفخری گفت: در این مدت عملكرد بندر شهید رجایی نیز ۷ میلیون و ۱۰۷هزار و ۹ تن كالا بوده كه رشد ۳۰ درصدی حمل ریلی در بندر شهید رجایی را شاهد بوده ایم و در زمینه حمل ریلی كانتینر نیز با حمل ۷۷ هزار ۱۳۴TEU، كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد رشد داشته است.

نظر شما