شناسهٔ خبر: 47891 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

  شکوری خبر داد:

آغاز بهره‌برداری از طرح تعریض پل‌های آبرو

تعریض جاده سرپرست اداره نگهداری پل‌ها و ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم گفت: با هزینه‌ای افزون بر دو میلیارد ریال، پنج دستگاه پل آبرو در محور قم – تفرش تعریض شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم، در راستای افزایش ضریب ایمنی و کاهش حوادث جاده‌ای، طرح تعریض پنج دستگاه پل آبرو در محور قم – سلفچگان اجرا و به بهره‌برداری رسید.

 عباس شکوری سرپرست اداره نگهداری پل‌ها و ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم ضمن اعلام خبر فوق تصریح کرد: طرح تعریض پنج دستگاه پل آبرو در محور قم – تفرش، از خردادماه امسال آغاز و طی مدت شش ماه تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

وی هزینه ریالی این پروژه را افزون بر دو میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه محور قم – تفرش (محدوده بخش خلجستان) به دلیل اتصال به حوزه تفرش و همچنین موقعیت ییلاقی آن از ترافیک متنوع و مناسبتی خاصی برخوردار است، تأمین ایمنی حداکثری آن، در اولویت برنامه‌های عمرانی این اداره قرار دارد.

شکوری در ادامه به طرح شناسایی و رفع نقاط پر تصادف در محور قم – تفرش پرداخت و گفت: طرح تعریض پنج دستگاه پل آبرو جاده‌ای در محدوده روستاهای رستگان و فوجرد درراستای اجرای همین طرح بوده است.

سرپرست اداره نگهداری پل‌ها و ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم در خصوص اقدامات فنی جهت اجرای طرح تعریض و افزایش ایمنی سطح در پنج پل فوق‌الذکر نیز عنوان کرد: اجرای کوله و دال، احداث دیواره برگشتی، تعبیه دیوار جهت هدایت آب‌های سطحی و...بخشی از اقداماتی است که در راستای اجرای این طرح انجام شده است.

شکوری در ادامه افزود: با توجه به اینکه قرنیز پل‌ها در مجاورت آسفالت قرار داشتند و در صورت انحراف وسایط نقلیه از مسیر، امکان سقوط آن‌ها وجود داشت، نسبت به اجرای خاک‌ریز جهت افزایش عرض شانه خاکی پل‌ها اقدام شد.

وی میزان عرض تعریضی در طرفین پل‌ها را چهار متر (در هر طرف) عنوان کرد و گفت: این امر موجب تأمین ناحیه عاری از مانع و افزایش ایمنی سطح می‌شود.

نظر شما