شناسهٔ خبر: 47895 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

خسروانی تشریح کرد؛

فعالیت ۵۲۳ راهدار در طرح راهداری زمستانی استان کرمانشاه/ آمادگی کامل راهداری برای فصل زمستان

بهمن خسروانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت ۵۲۳ نفر از نیرو‌های راهداری در راهداری زمستانی امسال، گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده ۳۹۱ دستگاه ماشین آلات راهداری بازسازی شده است.

بهمن خسروانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در خصوص تمهیدات زمستانی استان کرمانشاه برای امسال گفت: با توجه به فصل بارندگی و سرما طرح راهداری زمستانی از ۳۰ آذرماه آغاز و تا ۲۱ فروردین ماه مصادف با اتمام سفر‌های نوروزی ادامه دارد که ۵۲۳ نفر نیروی فنی و انسانی در قالب ۵۵ اکیپ راهداری در سطح استان آماده ارائه خدمات به مردم هستند. 

وی با اشاره به فعالیت ۳۹۱ دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک در طرح راهداری زمستانی استان کرمانشاه بیان کرد: ۳۵ راهدارخانه ثابت و ۹ راهدارخانه سیار در این طرح مجهز شدند و فعال هستند که به مسافران و شهروندان خدمات رسانی می‌کنند. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه در خصوص گردنه‌های برفگیر و اولویت‌دار  گفت: استان کرمانشاه یک استان برفگیر است که در مجموع هشت هزار و ۶ کیلومتر راه دارد و از این رقم، ۴۸۷ کیلومتر راه اصلی، ۱۹۱۵ کیلومتر راه فرعی، ۵۱۵۱ کیلومتر راه روستایی، ۴۰۶ کیلومتر بزرگراه و ۴۵ کیلومتر راه بین شهری هستند و معمولاً تمام راه‌های این استان برفگیر می‌باشند. 

وی با بیان اینکه برای یخ‌زدایی در محور‌های استان کرمانشاه تنها از مخلوط شن و نمک استفاده می‌شود، تصریح کرد: اکنون ۳۰ هزار تن شن و نمک تهیه و ذخیره‌سازی شده و برای راهداری زمستانی امسال به کار گرفته می‌شود و عوامل راهداری این استان آماده اجرای هرگونه فعالیت و خدمات رسانی برف روبی، ریزش برداری، سیل زدگی و مشکلات ناشی از سرما در جاده‌ها هستند.

خسروانی درباره تغییرات برنامه‌های راهداری زمستانی امسال استان کرمانشاه نسبت به سال گذشته تصریح کرد: تغییراتی در تعداد راهدارخانه ها، ماشین آلات و ظرفیت ذخیره سازی شن و نمک نسبت به سال گذشته انجام نشده است و افزایشی نداشته ایم و برای امسال تمام ماشین آلات تعمیرات و Over hall شده اند. 

وی در پایان به شهروندان استان کرمانشاه و هموطنانی که قصد سفر به این استان را دارند، توصیه کرد: مسافران قبل از حرکت وضعیت راه‌ها را با استفاده از سایت، تلفن یا اپلیکیشن ۱۴۱ استعلام کنند و تجهیزات زمستانی از جمله زنجیرچرخ را با خود همراه داشته و با سرعت مطمئنه حرکت و مقررات راهنمایی و رانندگی را راعایت کنند.

نظر شما