شناسهٔ خبر: 47896 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

عفیفی‌پور خبر داد؛

۲۱ درصد رشد در تخلیه و بارگیری بندر شهیدرجایی

بندر شهیدرجایی مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به تداوم روند مثبت شاخص های عملیات کانتینری در بندر شهید رجایی از ابتدای سال جاری تاکنون، گفت: تخلیه و بارگیری محموله های کانتینری در این بندر طی ۹ ماه گذشته، در مجموع افزایش ۲۱ درصدی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، اله‌مراد عفیفی‌پور با بیان این مطلب، گفت: طی ۹ ماهه سال جاری  یک میلیون و ۹۸۰ هزار و ۸۹۵ TEU کانتینر در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲۱ درصدی داشته است.

وی تعداد کانتینرهای ترانشیپی در این بندر را رقمی بالغ بر ۱۹۸ هزار TEU اعلام کرد و افزود: جابجایی اینگونه کالاها در پنج ماهه اخیر ۶۷ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از جابجایی بالغ بر ۳۰۱ هزار TEU کانتینر صادراتی با رشد ۱۳ درصدی و ۳۰۹ هزار TEU کانتینر وارداتی با افزایش ۱۳ درصدی طی ۹ ماهه نخست سال جاری، خبر داد.

وی یادآور شد: بندر شهید رجایی با بهره‌مندی از پیشرفته‌ترین پایانه‌های کانتینری و برخورداری از تجهیزات روز دنیا، به عنوان بزرگترین و پیشرفته‌ترین بندر کانتینری ایران محسوب می‌شود که تخلیه و بارگیری بیش از ۸۰درصد کالاهای کانتینری درسطح کل بنادر کشور را پشتیبانی می‌کند.

نظر شما