شناسهٔ خبر: 47897 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

شرفبافی خبر داد:

پوشش پروازهای منطقه‌ای با ورود هواپیماهای جدید/ انجام پرواز به کشورهای آسیای میانه از فرودگاه ساری

شرفبافی شرفبافی گفت: با خریدهای پسا برجام صنعت هواپیمایی ایران به سمت نوسازی پیش می رود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا، فرزانه شرفبافی در نشست بررسی به روز شدن پرواز ساری - تهران با هواپیمای «ای تی آر» در فرودگاه دشت ناز ساری افزود: تاکنون در راستای نوسازی ناوگان هوایی کشور ۸ فروند هواپیما ای تی آر وارد شده و بزودی ۲ فروند دیگر نیز وارد کشورمان می شود.

وی تعداد قراردادهای خرید این نوع هواپیما را ۲۰ فروند اعلام کرد و اظهارداشت: با نوسازی ناوگان هوایی کشور سازمان هواپیمایی می‌تواند به درستی برنامه‌های خود را در این حوزه برای خدمات‌دهی بهتر به مردم عملیاتی کند.

پوشش منطقه‌ای پرواز ای تی آر

مدیرعامل هما گفت: با ورود این ناوگان در کشور پوشش پروازها به صورت منطقه‌ای در شهرهای دارای فرودگاه اجراء می‌شود.

شرفبافی اظهارداشت : سازمان هواپیمایی با خریدهای جدید آمادگی دارد تا پروازهای بین المللی را از فرودگاه دشت ناز ساری به کشورهای هدف دارای مسافر برقرار کند.

به گفته وی هم اکنون پیشنهاد فرودگاه ساری برای پرواز علاوه بر عتبات عالیات به عشق آباد، تفلیس و برخی دیگر از کشورهای آسیای میانه است که این برنامه در دست اجرا قرار گرفت.

گفتنی است نشست بررسی به روز شدن پرواز ساری- تهران مربوط به فرود اولین هواپیما ای تی آر به فرودگاه ساری است که روز چهارشنبه با حضور استاندار مازندران، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران ایر، رئیس مجمع نمایندگان استان، نماینده مردم ساری در مجلس دهم در ساری انجام شد.

مازندران ۳ فرودگاه در شهرهای نوشهر- رامسر و ساری دارد که سالانه طبق آمار رسمی از این فرودگاه ها حدود ۵۰۰ هزار مسافر جابجا می شوند./

نظر شما